به گزارش اکوایران، طلا که روزهای خوبی را پشت سر نمی گذاشت و روزهای قبل از جلسه فدرال رزرو نوسان خاصی نداشت، پس از این جلسه رشد یک درصدی داشت و به محدوده 1735 دلار رسید.

این در حالی بود که بانک مرکزی آمریکا برای دومین بار متوالی نرخ بهره را به میزان 75 صدم درصد افزایش داد، که میزان بالایی به حساب می آید و در سه دهه اخیر بی سابقه بوده است. فدرال رزرو برای مقابله با تورمی که در چهار دهه اخیر رخ نداده بود دست به اعمال سیاست های انقباضی تهاجمی زده است.

اما چرا با وجود افزایش بالای نرخ بهره که معمولا به ضرر طلاست، فلز زرد افزایش صعودی به آن نشان داد؟ دلیل این موضوع به سخنان جرومی پاول، رییس فدرال رزرو بر میگردد. پاول در سخنان خود گفت با توجه به اینکه دید واضحی از مسیر آینده اقتصاد وجود ندارد بانک مرکزی می تواند تنها بر اساس تصمیمات جلسه به جلسه در مورد سیاست های خود تصمیم بگیرد. این موضوع در حقیقت به افزایش احتمال رکود اقتصادی در ماه های آینده اشاره دارد که از سوی اقتصاددانان و نهادهای اقتصادی بیان شده است.

این موضوع در حقیقت اینطور در بازارها تفسیر می شود که نرخ بهره آن طور که انتظار می رفت شاید در ادامه سال جاری میلادی با سرعت شدیدی افزایش پیدا نکند زیر فدرال رزرو از تبعات رکودی آن می ترسد.

همین موضوع نیز سبب شد که بیت کوین نیز به این موضوع واکنش مثبت نشان دهد و در روزی که گذشت بیش از 8 درصد صعود کرد. با توجه به اینکه بازارها شاید کمی درباره رشد سریع نرخ بهره به تردید افتاده اند احتمالا بازارهای سهام نیز به این موضوع استقبال سبزی نشان دهند.

همانطور که انتظار می رفت دلار به این موضوع واکنشی منفی نشان داد و شاخص دلار کاهش یافت.