به گزارش اکوایران، طلا در روزی که گذشت به طور کلی در بازه ای 15 دلاری نوسان داشت و قیمت فلز زرد در ناحیه قیمت روز قبل خود یعنی 1717 دلار نوسان می کرد.

موازنه قوا در بازار طلا به نحوی بود که نگرانی های رکود اقتصادی شاخص دلار قدرتمند را خنثی کردند. طلا معمولا در مواقعی که رکود اقتصادی به وجود می آید به پناه گاه محبوب سرمایه ها بدل می شود اما دلار ارزشمند تر سبب می شود که قیمت این فلز گرانبها برای دارندگان دیگر ارزها بیشتر و تقاضای آن کمتر شود.

همچنین در روز سه شنبه بازدهی خزانه داری ایالات متحده به شدت کاهش یافت، زیرا یک بحران قریب الوقوع عرضه گاز در اروپا، بازارها را دوباره متوجه رکود اقتصاد جهانی کرد. کاهش نرخ سود اوراق در آمریکا خبر خوبی برای طلا بود. البته از نظر تحلیل گران هنوز هم عوامل صعودی برای طلا در بازارها وجود دارد؛ عواملی مانند ترس در بازارهای مالی، ناآرامی های ژئوپلیتیکی و تعمیق بحران انرژی.

همچنین صندوق بین‌المللی پول بار دیگر پیش‌بینی‌های رشد جهانی را کاهش داد و هشدار داد که خطرات کاهشی ناشی از تورم بالا و جنگ اوکراین در حال تحقق است.

اما موضوعی که می تواند طلا را به دردسر بی اندازد این موضوع است که معامله گران و سرمایه گذاران به این باور برسند که فدرال رزرو در نشست ماه سپتامبر خود نیز قصد دارد باز هم نرخ بهره را 75 صدم درصد افزایش دهد.

در حال حاضر اما طلا در آستانه نشست ماه جولای مکث قیمتی داشته است تا نتیجه تصمیم سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا تعیین شود.