بازار دلار در روز دوشنبه تمایلی برای افزایش قیمت نشان نداد ولی هم زمان توان زیادی برای نزول قیمت نیز نداشت. می توان گفت که اسکناس آمریکایی در روز گذشته تقریبا در جا زده است. برخی فعالان چنین رفتاری را نشانه ای از پایان دوران خالی فروشی در بازار ارز دانسته اند. از نگاه آن ها اگر میزان خالی فروشی در بازار ارز زیاد بود یا بازار به کاهشی ها اقبال کافی داشت، دیروز اسکناس آمریکایی به زیر محدوده حمایتی ۲۷ هزار و ۲۰۰تومان می رفت.

ماندن دلار بالای محدوده یاد شده برای معامله گران به معنای آن است که در فروش ارز احتیاط کنند. به نظر می رسد معامله گران در شرایط فعلی بیشتر منتظر هستند که خبر عدم توافق در مذاکرات وین منتشر شود و به دنبال آن به یکباره خریدهای خود را افزایش دهند.

دیروز برخی از رسانه های خارجی نیز از پیچیده شدن مذکرات هسته ای خبر دادند و برخی از آن ها اشاره کرده اند که پنجره دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران رو به بسته شدن است. بازار به این ترتیب در حال وفق دادن خود با اخبار و تحلیل های جدید است ولی از آن جایی که هم چنان مذاکرات ادامه دارد، ترجیح می دهد که بی گدار به آب نزند.

در چنین شرایطی امروز نیز می تواند روز کم نوسانی برای دلار باشد. با این حال احتمال اینکه اسکناس آمریکایی در مسیر صعودی حرکت کند‌، کمی بیشتر از قرار گرفتن در مسیر کاهشی است.