دیروز بعدازظهر سرعت رشد در بازار سکه امامی زیاد شد. این فلز گران بها به راحتی توانست از کانال ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فاصله بگیرد و در انتهای وقت با عبور از کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی،‌ بالای مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قرار گرفت.

صعود سکه به بالای مرز یاد شده،‌ در شرایطی که جو بازار در روزهای اخیر نزولی بود، یک حرکت متفاوت از معامله گران بازار فلز گران بهای داخلی بود. به باور برخی فعالان، در صورتی که سکه در یک ساعت ابتدایی روز پنج شنبه بالای مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی باق بماند،‌ امکان رشد قیمت فلز گران بهای داخلی به بالای کانال ۱۲ میلیون تومانی وجود خواهد داشت.

برخی فعالان باور دارند که علت رشد قیمت سکه در انتهای وقت چهارشنبه، صعود قوی بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. طلا دیروز به راحتی توانست خود را بالای محدوده هزار و ۸۲۰ دلار تثبیت کند و به بالای محدوده هزار و ۸۳۰ دلار سرک کشید. با توجه به اینکه، امکان حمله نظامی روسیه به اوکراین وجود دارد، معامله گران طلا از تنش های سیاسی به سود خود استفاده کرده اند و با بالا بردن خریدهای احتیاطی،‌ احتمال افزایش ارزش فلز زرد در بازارهای جهانی را افزایش داده اند. به نظر می رسد بازیگران سکه نیز روی افزایش اونس طلا در روزهای آتی حساب باز کرده اند.

در کنار این دیروز در بازار داخلی نیز دلار تمایلی به افت قیمت نداشت و این موضوع نیز موجب شد که تمایل برای خرید سکه بالاتر برود. این وضعیت نشان می دهد که احتمال رشد سکه دور از  دسترس نیست ولی باید به این نکته اشاره کرد که  تنها یک خبر مثبت از مذاکرات می  تواند سکه بازان را برای مدتی به عقب براند.