قیمت دلار به دو راهی حساسی رسیده است. روز گذشته اسکناس آمریکایی نه تنها توانست به بالای مرز ۲۷ هزار تومانی نفوذ کند که در اواخر روز، بالای محدوده مقاومتی ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. رسیدن به چنین محدوده ای دو مسیر را در مقابل بازیگران ارزی قرار داده است.

photo_2022-02-14_09-15-19

در یک سو، به باور تحلیل گران فنی در صورتی که اسکناس آمریکایی در روز جاری بالای محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی باقی بماند، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد و دلار با سرعت بیشتری در فاز صعودی جا به جا خواهد شد. در سوی دیگر، برگشت دلار به زیر محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی می تواند چنین تصوری را در ذهن بازیگران ارزی ایجاد کند که سمت و سوی انتظارات بازار ارز تغییر نکرده است و بازار پس از یک دوره افزایش، به دنبال قرار گرفتن در مسیر اصلاح است.

به گفته فعالان، خبرهای ضد و نقیض از مذاکرات وین می تواند زمینه ساز کاهش دامنه نوسانات بازار شود ولی هر چقدر احتمال رسیدن به توافق تا اوایل اسفندماه کاهش پیدا کند،‌ خریداران بیشتری وارد بازار ارز خواهند شد. در این میان، شماری از معامله گران نیز پایین بودن نرخ خرید و فروش تتر نسبت به دلار را به عنوان نشانه ای در نظر می گیرند که رشد قیمت در بازار فردوسی جدی نیست. دیروز در حالی که در بازار آزاد دلار بالای ۲۷ هزار تومان بود، تتر در کانال ۲۶ هزار تومانی مورد معامله قرار می گرفت.