در پایان اولین روز از هفته سوم سال 2022 میلادی قیمت پایانی طلا تفاوت چندانی با آن قیمتی که هفته پیش را تمام کرده بود نداشت و در حوالی مرز 1820 دلاری در حال نوسان بود. با توجه به اینکه در حال حاضر هم بازار طلا احتمال آغاز اقدامات انقباضی فدرال رزرو را بالا می داند، مقاومت طلا در محدوده مرز 1820 دلاری از نگاه تحلیل گران نشان دهنده استحکام قیمتی طلا بوده است. یکی از مهم ترین دلایل این مقاومت فضای تورمی است که اقتصاد آمریکا را فراگرفته است. تورم نقطه به نقطه آمریکا در ماه دسامبر به 7 درصد رسیده که در 40 سال اخیر بی سابقه بوده است.

اما از سوی دیگر رکوردزنی دو ساله نرخ اوراق خزانه داری آمریکا با افزایش هزینه فرصت نگهداری طلا از پیش روی بیشتر قیمت فلز زرد در شرایط تورمی جلوگیری کرده است.

اما با این مقدمات به نظر می رسد بازار طلا بیش از هر چیز دیگری در انتظار نشست فدرال رزرو در تاریخ 25 ژانویه (پنجم بهمن) است تا سیگنال بیشتری از مقامات بانک مرکزی آمریکا دریافت کند. این در حالی است که سیاست گذاران فدرال رزرو در روزهای اخیر، خبر از افزایش نرخ بهره هدف از ماه مارس داده بودند. با این وجود بازار در انتظار سیگنال های شفاف تری برای تعیین جهت خود است و نشست هفته آینده می تواند نقطه عطفی برای اطلاعات بازار از سیاست های پولی آمریکا در ماه های آینده باشد.