هم زمان با هفته دولت، مدیران ارشد ابراهیم رئیسی در استان های مختلف حضور پیدا کرده و در نشست به صنوف، فعالان اقتصادی و.. دیدگاه ها، عملکرد و برنامه های دولت را شرح می دهند. در این میان محسن رضایی در قامت معاون اقتصادی یک تفاوت دارد. به نظر می رسد او سخنانی را که می گوید بیش از آنکه برنامه های دولت باشد ایده های خودش است. 

کلید واژه های استفاده شده در این سخنان بارها در گذشته از سوی رضایی بیان شده، زمانی که او در دولت نقشی نداشت اما وقتی امروز در مقام معاون اقتصادی فقط از زبان او بیان می شود می توان تصور کرد معاون اقتصادی قصد دارد در مقام جدید ایده ها را عملیاتی کند.

یکی از ایده ها کلید واژه قیام است که در سال های قبل او تکرار می کرد.او به فعالان اقتصادی استان فارس گفته است:این دولت بنا بر کارهای بزرگ و اصلاحات عمیق دارد و برای تحقق این امر نیازمند به یک انقلاب در اقتصاد کشور هستیم، انقلاب ۲۲بهمن و انقلاب مردم در دفاع مقدس دو قیام بزرگ بود و در حال حاضر نیاز به قیام سوم داریم.در حال حاضر قیام سوم در کشور به تأخیر افتاده و اقتصاد بدون تحولات بزرگ، همراهی و یکپارچگی نمی‌توانیم به دست آوریم. این فرهنگی که در اداره کشور به وجود آمده باعث از دست دادن فرصت‌ها شده است اما در این دولت تصمیمات مهمی اتخاذ شده و هم صدایی شکل گرفته است.

به گفته او همیشه بین سیاست خارجی نظام با  با سیاست خارجی دولت‌ها اختلاف بوده است. در حال حاضر این اختلاف را نداریم و این باعث اقتدار ما شده است و بسیاری از کشورها تقاضا می کنند تا با ما ارتباط برقرار کنند. باید این همصدایی در اقتصاد هم صورت بگیرد و همه یکصدا شویم.

اما ظاهرا علاوه بر ایده های اختصاصی دولت در برخی بخش ها هم قصد انجام برخی امور را دارد. از سخنان محسن رضایی بر می آید که در این دولت برای بخش بانکی، بخش خصوصی که غیر مولد خوانده می شود و درآمد استان ها قرار است تصمیم هایی گرفته است.

محسن رضایی شامگاه پنجشنبه در نشست فعالان بانکی و اقتصادی، استات فارس یکی از جلوه های اقتصادی قیام سوم را اصلاحات اقتصادی به خصوص در بخش نظام بانکی عنوان و اظهار کرد: بزودی دولت به اصلاحات نظام بانکی ورود می کند.

رضایی با اعتقاد به اینکه برای اصلاحات نیاز به یک بسیج عمومی و یک فعالیت مانند دوران جنگ و انقلاب داریم، گفت: دولتی‌ها، مجلسی ها و بخش خصوصی باید از وضعیت گارد گرفتن در مقابل هم خارج شوند و همه دست در دست هم دهند تا انقلاب اقتصادی در کشور صورت بگیرد و هم ریل را سرجای خود برگردانیم و هم عقب افتادگی را با جهش اقتصادی جبران کنیم.

وی با بیان اقدامات تحولی دولت رئیسی اظهار کرد: تهاتر نفت را برای نخستین بار آغاز کردیم و شاهد اتفاقات خوبی از این اقدام بودیم،دومین اصلاح که صورت گرفت حذف ارز ۴۲۰۰ بود، البته این اقدام باید تیرماه سال گذشته که قیمت‌های جهانی تغییر نکرده بود و وضع ثبات اقتصادی کشور خوب بود شروع می‌شد؛ اگر این اقدام از تیرماه آغاز شده بود شاهد بسیاری از تبعاتی که در اردیبهشت ماه به وجود آمد نبودیم.

 

وی اضافه کرد: اگر اصلاحات انجام نشود تا سه سال آینده کسری صندوق های بازنشستگی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

رضاییاز برنامه‌های جدی برای بخش خصوصی در دولت ابراهیم رئیسی خبر داده و گفته در حال کالبدشکافی و آسیب شناسی جدی برای افزایش بازدهی و ایجاد جذابیت بخش مولد و جلوگیری از رانت‌خواری هستیم. 

او تاکید کرده بدون بستن و پرریسک کردن بخش غیرمولد و ایجاد جاذبه در بخش تولید اصلاحات امکان‌پذیر نیست‌. 

رضایی در بیان گام دیگر دولت به انتقال درآمد استان ها به تهران اشاره و اظهار کرده است: باید به گونه‌ای قانون گذاری شود که حداقل ۶۰ درصد منابع در استان ها باقی بماند. لذا در مسیر گذر برای رشد اقتصادی کشور ناچار هستیم  مقرراتی بگذاریم که مسیر را اصلاح کند.