به گزارش اکوایران، همزمان با شکست مقاومت ۲۷۸۰۰ تومان در بازار آزاد و ورود به کانال ۲۸ هزار تومانی، سکه سقف سیزده میلیونی را شکست و وارد محدوده ۱۳ میلیون و دویست هزار تومانی شد. هر قطعه سکه امامی در معاملات امروز با ورود دلار در کانال ۲۸ هزار تومانی وارد پله دوم محدوده سیزده میلیونی شد و ۱۳ میلیون و ۲۲۳  هزار تومان معامله شد. تحلیلگران ادامه افزایش قیمت سکه را وابسته به افزایش قیمت دلار می دانند و میگویند اگر دلار آزاد بتواند بالای ۲۸۵۰۰ تومان تثبیت شود سکه نیز می‌تواند بالای سقف قیمتی سالانه خود تثبیت شود. البته اکثریت تحلیلگران سکه خرید سکه در قیمت های فعلی را صحیح نمی دانند و می گویند بهتر است در خرید در قیمت های فعلی احتیاط بیشتری به خرج داد. زیرا با برخورد به مقاومت ۲۸۵۰۰ دلار، احتمال تغییر وضعیت و افزایش عرضه ها وجود دارد که آزادسازی منابع مالی ایران و کاهش قیمت دلار میتواند بهانه این عقب نشینی را در بازار طلا به وجود آورد. 

امروز سکه در معاملات بانک رفاه تا محدوده ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان پیشروی کرد اما در پایان معاملات در پله دوم کانال سیزده میلیونی متوقف شد.

 حجم معاملات سکه در بالای محدوده سیزده میلیون در این دو روز در بورس افزایش یافته است. با توجه به قرارگیری سکه و دلار در محدوده مقاومتی سالانه و آزادسازی منابع مالی ایران در آخر هفته،  انتظار توقف رشد سکه در محدوده زمانی پیش رو وجود دارد. افزایش حجم معاملات روی سقف قیمتی سکه در بورس کالا نیز میتواند نشانگر خروج نوسان گیران و معامله گران کوتاه مدتی از بازار به خاطر شناسایی سود باشد.‌  سکه امامی در بورس کالا از ابتدای فروردین تا کنون  نزدیک ۱۰ درصد رشد کرده است. تحلیلگران بر این باورند در صورتی که در  آینده سکه بتواند بالای سقف سالانه تثبیت شود و همزمان دلار بتواند در بالای نیمه کانال ۲۸ هزار تومانی پیشروی کند آنگاه  افزایش تقاضای معاملاتی سکه میتواند قیمت سکه را به سمت مقاومت های بعدی هدایت کند.