به گزارش اکوایران، اولین سیگنال افزایشی در بازار ارز امروز توسط صادرکنندگان و واردکنندگان در سامانه نیما به بازار داده شد. و دلار در سامانه نیما با افزایش ۱۴۹ تومانی نسبت به روز پنجشنبه در قیمت ۲۴۷۶۲ تومان به واردکنندگان فروخته شد.  آخرین بار حواله فروش نیما در اواخر دی ماه در این محدوده قرار گرفته بود. رییس سابق کانون صرافان کاهش عرضه ارز توسط صادرکنندگان در سامانه نیما را عامل افزایش قیمت دلار می داند.

روز گذشته نامه ضد ایرانی سناتورهای دموکرات به بایدن  سبب کاهش امیدواری ها نسبت به برآورده شدن خواسته های ایران در برجام شد. لغو تحریم های کاتسا یکی از مهم ترین خواسته‌های ایران در برجام است که لغو آن به توافق مجلس سنا، نمایندگان کنگره و دولت آمریکا نیاز دارد.

دلار  هرات که در هفته قبل پس از برخورد با محدوده ۲۶۹۰۰ تومانی تا محدوده ۲۶۵۰۰ تومان عقب نشینی کرده بود، در آغاز معاملات امروز تا محدوده ۲۷۰۰۰ تومان پیشروی کرد ولی در این محدوده ماندگار نشد و به سطح ۲۶۹۰۰ بازگشت. در بازار تهران دلار با افزایش ۱۰۰ تومانی ۲۷۷۰۰ تومان فروخته شد.

قیمت یورو‌ در بازار آزاد نیز امروز به بالای محدوده ۳۰۰۰۰ تومانی بازگشت. یورو در هفته گذشته در تثبیت بالای این محدوده ناکام بوده است.

هفته گذشته تنش ها میان غرب و روسیه افزایش یافت. به همین دلیل اونس طلا پایان هفته را  در محدوده ۱۹۴۷ دلاری تمام کرد. افزایش قیمت اونس جهانی بر قیمت طلای هجده عیار اثر گذاشت و نرخ هر گرم طلای هجده عیار به قیمت ۱میلیون و ۲۹۵ هزار تومان رسید. تحلیلگران تصور می کنند طلا در ابتدای هفته میتواند در محدوده ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی معامله شود.