به گزارش اکوایران، تعداد معاملات بیت‌کوین با ثبت سطح 926 هزار و 842، یک رکورد تاریخی را به ثبت رسانده است.

به نوشته کوین‌ تلگراف، بیت‌کوین در 23 آوریل (4 اردیبهشت) بیش از 926 هزار معامله روزانه را ثبت کرد تا از رکورد پیشین خود یعنی بیش از 731 هزار معامله که در دسامبر 2023 ثبت شده بود، عبور کند.

رکورد تعداد معاملات روزانه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال که سه روز پس از رویداد هاوینگ (1 اردیبهشت) رخ داد، همزمان بود با آغاز به کار «بیت‌کوین رونز» که یک پروتکل جدید برای صدور توکن‌های قابل تعویض در شبکه بیت‌کوین است.

رونز دارای بالاترین سهم در تراکنش‌های بیت‌کوین است و 68 درصد از کل تراکنش‌های این ارز دیجیتال را تشکیل می‌دهد. سرمایه‌گذاران در مجموع 3/6 میلیون تراکنش مربوط به رونز را انجام داده‌اند.

در حالیکه این احتمال وجود دارد رونز به عنوان استاندارد توکن غالب در شبکه بیت‌کوین باقی نماند، این پروتکل، گواهی بر ارزش فضای بلوک در بیت‌کوین محسوب می‌شود.

با وجود ثبت رکورد در تراکنش‌های بیت‌کوین، قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال همچنان در سطح پایین و بالاتر از کانال 64 هزار دلار باقی مانده است. نخستین ارز دیجیتال جهان در نمودار ماهانه بیش از 9 درصد افت قیمت داشته است.

در حالی که رونز علاقه قابل توجهی را در جامعه بیت‌کوین ایجاد کرده، فرصت واقعی بازار ممکن است تنها چند ماه پس از فروکش کردن موج اول هیاهوی سرمایه‌گذاران به وجود آید.

کارشناسان هشدار داده‌اند که به دلیل عدم استفاده اولیه، رونز می‌تواند مستقیما پس از راه‌اندازی شبیه به میم‌کوین‌های دارای نوسان قیمت بالا معامله شود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (8 اردیبهشت) از 62 هزار و 507 دلار تا 63 هزار و 916 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 11 شب به وقت ایران، 63 هزار و 299 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 600 دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 19/76 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از 2 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 73 دلار تا 3 هزار و 282 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 11 شب به وقت ایران، 3 هزار و 238 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 90 دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در 24 ساعت گذشته 11/28 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل حدود 3 درصد رشد داشته است.