به گزارش اکوایران، رویترز نوشت ارزش دارایی‌های شرکت تسلا در روز 31 دسامبر 1.99 میلیارد دلار بوده‌است. این شرکت سال گذشته 1.50 میلیارد دلار در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌است.

سرمایه‌گذاری‌های سنگین این شرکت در زمینه بیت‌کوین باعث شده که کاهش ارزش بیت‌کوین منجر به ضررهایی برای این شرکت شود. به هر حال با کاهش ارزش بیت‌کوین، ارزش دارایی این شرکت کاهش پیدا می‌کند. تسلا اعلام کرده که زیان ناشی از کاهش ارزش بیت‌کوین برای آن در سال گذشته، تقریبا 101 میلیون دلار بوده که از کاهش ارزش بیت‌کوین برایش به ثبت رسیده‌ است.

یکی از مسائلی که در گذشته در رابطه با این شرکت تولیدکننده خودروهای برقی خبرساز شد، پذیرش رمزارزها برای پرداخت بود. در واقع مشتریان این شرکت می‌توانستند در فرایند خرید برخی از محصولات، عملیات پرداخت را از طریق رمزارز و بیت‌کوین انجام دهند.

البته ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا چند وقت بعد از خبر پذیرش بیت‌کوین اعلام کرد این شرکت دیگر ارزهای دیجیتالی نظیر بیت‌کوین را نمی‌پذیرد چرا که ظاهرا استخراج (ماین کردنِ) آن منجر به آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شود.

براساس گزارش این شرکت، تسلا توانسته با فروش داراییِ بیت‌کوین خود در ماه مارس، 128 میلیون دلار به عنوان سود به دست آورد. این روزها تمایل ماسک به دستکاری بازار رمزارزها جزو مواردی است که همه از آن آگاهی دارند. او با توییت‌های خود بارها و بارها بازار بیت‌کوین را دچار نوسان کرده‌است.

در کل ماسک به عنوان یکی از طرفداران بیت‌کوین شناخته می‌شود. به این ترتیب بازی ماسک و تسلا با بازار رمزارزها و بیت‌کوین هنوز به پایان نرسیده‌است.