به گزارش اکوایران، شاخص کل بورس در هفته گذشته روند نزولی داشت. در دو روز ابتدایی هفته نزول کرد، روز دوشنبه صعود کرد اما در روز چهارشنبه دوباره ریزش کرد. اولین روز هفته شاخص کل 5 هزار و 513 واحد نزول کرد و روز یکشنبه سقوط 3 هزار و 572 واحدی را پشت سر گذاشت. روز دوشنبه شاخص 2 هزار و 580 واحد بالا آمد و روز چهارشنبه در آخرین روز کاری هفته 780 واحد افت کرد و در نهایت پائین‌تر از سطح هفته گذشته قرار گرفت.  

بورس

بازدهی منفی بورس

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 7 هزار و 158 واحد پائین‌تر ایستاد و بازدهی هفته  شاخص بورس منفی 56 صدم درصد شد.

برخلاف شاخص کل، در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن صعود کرد. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 3 هزار و 849 واحد بالاتر ایستاد و بازدهی مثبت 1.17 درصدی را ثبت کرد.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس هفته

در هفته اخیر، بازدهی بورس پس از یک هفته وقفه منفی شد و در انتهای هفته برخلاف شاخص هم وزن قرمزپوش شد. در این هفته شاهد سه روز نزولی بودیم و رکورد شش روز خروج نقدینگی حقیقی ثبت شد. 

علاوه بر آن ارزش معاملات خرد کاهش یافت و بازار با رکود معاملاتی مواجه بود. در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 2 هزار و 720 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 180 میلیاردی هفته پیشین، کاهش 15 درصدی داشته است.

هر چند روند خروج نقدینگی این هفته نیز ادامه داشت اما خروج پول حقیقی در این هفته نسبت به هفته پیشین کاهش 33 درصدی داشت. 

در سه روز پایانی هفته معاملات با مازاد تقاضا بسته شد. ارزش مازاد تقاضا در پایان معاملات روز یکشنبه 138 میلیارد تومان و در روز دوشنبه 175 میلیارد تومان بود. روز چهارشنبه نیز بازار با مازاد تقاضای 35 میلیارد تومانی بسته شد. 

بنابراین وضعیت کلی بازار چندان منفی نبود، رشد شاخص هم وزن در سه روز متوالی و کاهش خروج نقدینگی حقیقی نشانه‌هایی مثبت برای سهامداران بودند. به نظر می‌ رسد وضعیت با ثباتی که در بازارهای دارائی دیده می‌شود کم و بیش در بازار سهام نیز وجود دارد. افت ارزش معاملات خرد و نوسانات شاخص در محدوده بالاتر از سطح یک میلیون و 280 هزار واحد نشان از این وضعیت باثبات دارد.  

پیش بینی بورس