به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه یکم دی- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 16 هزار و 925 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 318 هزار و 795 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 4 هزار و 311 واحد بالا آمد و در رقم 348 هزار و 214 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 83 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 523 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 409 نماد رشد قیمت و 83 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 81 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 17 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌های قند ثابت خراسان (قثابت)، شرکت ایران مرینوس (نمرینو) و شرکت نوش مازندران (غنوش) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های رایان هم افزا (رافزا)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) و شرکت صنعتی بهپاک (بهپاک) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای فاما (شرکت صنعتی فاما)، غشهد (شرکت شهد ایران) و حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آتیه داده پرداز (اپرداز)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، و شرکت صنعتی مینو (غصینو) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضای 142 میلیارد تومانی بسته شد.

 ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز گذشته 50 درصد کاهش یافت و 84 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 75 درصد رشد کرد و در رقم 226 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

روز سه‌شنبه سهام کدما (شرکت معدنی دماوند) با صف‌ خرید 21 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کدما، نمادهای غنوش (شرکت نوش مازندران) و ثرود (شرکت سرمایه گذاری  مسکن  زاینده رود) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 21 میلیارد تومانی داشت. پس از وسخوز، نمادهای وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت  استان خراسان  رضوی)  و حآفرین (شرکت ریل پرداز نوآفرین) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال اولین روز معاملاتی دی ماه می‌روند که دیروز تمام شاخص‌های بازار سبزپوش شدند و شاخص کل بعد از چند رفت و برگشت، در کانال 1.3 میلیونی بالا آمد.

دیروز اغلب نمادهای بازار رشد قیمت داشتند خصوصا دو گروه بانکی‌ها و پالایشی‌ها یکدست سبزپوش بودند.  

دیروز تقاضای بازار نیز روند صعودی داشت. در پایان معاملات 114 نماد صف خرید داشتند و ارزش صف‌های خرید 226 میلیارد تومان بود که بالاترین رقم در 4 هفته اخیر است. نکته جالب توجه این است که سهم حقوقی‌ها از خریدها بازار بیش از سهم آن‌ها از فروش‌های بازار بود.

نکته منفی معاملات دیروز تداوم خروج نقدینگی حقیقی از بورس بود. روز سه‌شنبه برای نوزدهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به 167 میلیارد تومان رسید.

سه‌شنبه دومین روز صعودی بازار سهام پس از مصوبه 10 بندی ستاد اقتصادی دولت بود و پس از 2 روز بازار با مازاد تقاضا بسته شد. بنابراین به نظر می‌رسد نگاه معامله‌گران به این مصوبه مثبت بوده است و این امید برای سهامداران ایجاد شده که زمستان سبزی در انتظار بورس باشد. در مقابل ناظران خوش‌بین بازار ناظران بدبینی نیز وجود دارند که معتقدند در  وضعیت فعلی سهامداران میل به خروج از بازار دارند و تا زمانی که مصوبه ستاد اقتصادی در بودجه 1401 اعمال نشود و سند بودجه به قانون تبدیل نشود نمی‌توان گفت ریسک‌های سیستماتیک بازار کاهش یافته‌اند. بنابراین تا روند خروج پول حقیقی متوقف نشود انتظار صعودی شدن بازار به یک رؤیا شبیه است.

پیش بینی بورس