به گزارش اکوایران و به نقل از رویترز پس از آنکه شب گذشته ولادیمر پوتین دو منطقه جدایی طلب در شرق اوکراین را به عنوان مناطق مستقل به رسمیت شناخت؛ ایالات متحده آمریکا و متحدانش درصدد هماهنگ کردن تحریم‌های مالی و اقتصادی جدید علیه روسیه برآمدند. انتشار این خبر در ساعات پایانی شب گذشته به صعود قیمت طلا و نفت منجر شد اما سیگنالی کاهشی برای بازارهای مالی از جمله بازار سهام در دنیا به همراه داشت و روند عقبگرد شاخص‌های سهام در ایالات متحده آمریکا را سرعت بخشید.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شب 21 فوریه فرمانی مبنی بر استقرار نیروهای روسیه در مناطق جدایی خواه اوکراین یعنی 2 استان دونتسک و لوهانسک امضا کرد.

ایالات متحده آمریکا پیش از این تحریم‌های سختگیرانه‌ای برای حمله نظامی روسیه به اوکراین در نظر گرفته بود؛ اما مقامات واشنگتن می‌گویند موافقت پوتین برای جدا شدن این دو استان از شرق اوکراین باعث نمی‌شود تا آمریکا بسته قبلی پیشنهادی را عملیاتی کند چرا که تحریم‌های تصویب شده مربوط به حمله نظامی است. در این شرایط مقامات کاخ سفید تحریم‌های جداگانه‌ای که البته شدت کمتری دارند بر روسیه اعمال خواهد کرد. در این شرایط کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی تحریم‌های احتمالی هستند.