به گزارش اکوایران، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد،  266 هزار و 87 واحد از سوی سازمان‌هایی همچون اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، صندوق مسکن، شهرهای جدید و غیره  برای دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی به بانک‌مسکن معرفی‌ شده‌اند و 200 هزار و 462 واحد نیز خودمالک هستند.

بانک‌ مسکن همچنین برای 322 هزار 646 ساخت واحد مسکونی در قالب 49 هزار و 602 پروژه قراردادی افزون بر یک میلیون و 363 هزار میلیارد ریال با سازندگان به امضا رسانده و مبلغ بیش از 742 هزار و 858 میلیارد ریال نیز بابت سهم الشرکه بانک برای ساخت واحد مسکونی به متقاضیان پرداخت کرده است.

از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون متقاضیان تعداد یک میلیون و 125 هزار و 633 فقره حساب در شعب بانک‌مسکن افتتاح کرده‌اند.

چند وقت پیش نیز، ابوالفضل نوروزی - مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی - با اعلام اینکه پرداخت وام جدید مسکن روستایی آغاز شده گفت: مردم در روستاها و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر می‌توانند تسهیلات ۳۵۰میلیون تومانی را دریافت کنند،

به گفته وی، تاکنون حدود ۳۷۳هزار فقره وام مسکن روستایی پرداخت شده و یا در حال پرداخت است که یک بخشی از آن هم وام ۳۵۰میلیونی است.