به گزارش اکوایران، ارسلان مالکی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن - در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن که صبح امروز (شنبه - 29 مهر) با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد در رابطه با وضعیت اراضی تأمین شده در محدوده شهرها توضیح داد.

به گفته مالکی، زمین تامین شده حاصل از شناسایی اراضی داخل محدوده یا الحاق اراضی تا کنون به 35 هزار و 44 هکتار رسیده است.

همچنین 22 هزار هکتار زمین نیز در مراحل الحاق در استان‌ها قرار دارد که اگر برای الحاق تصویب شود، مجموعا 55 هزار هکتار زمین حاصل از الحاق برای ساخت 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن تأمین می‌شود؛ این در حالی است که سهم سازمان ملی زمین و مسکن در تأمین زمین برای یک میلیون و 200 هزار واحد بود.

بنا به اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی، سایر اراضی مورد نیاز در شهرها و شهرهای جدید را از طریق الحاق و توافق با بخش خصوصی تامین می‌شود.

 آخرین وضعیت متقاضیان واحد شرایط نهضت ملی مسکن در استان‌ها نشان می‌دهد که استان‌های فارس، خراسان رضوی و کردستان بیشترین متقاضی و شاهرود و جنوب کرمان کمترین متقاضی را دارند.

آن‌طور که مالکی گفته، در استان‌های خراسان رضوی، فارس و کرمان بیشترین زمین تامین شده اما با توجه با تعداد بالای متقاضیان در این استان‌ها، تامین اراضی باید ادامه یابد.