در این گزارش به بررسی فایل‌های مسکن ارائه شده در پلتفرم‌های آنلاین عرضه خرید و فروش خانه در تهران در محله مشیریه واقع شده در منطقه 15 تهران پرداخته‌ایم. محله مشیریه، یکی از محله‌های بزرگ و قدیمی تهران، که در جنوب‌شرقی تهران واقع شده است. این محله از شمال به سه راه افسریه (میدان بسیج)، از جنوب به کارخانه سیمان تهران و بزرگراه شهید رستگار مقدم، از غرب به بزرگراه امام علی، بوستان جنگلی توسکا و بوستان خلیج فارس(پامچال)، و از شرق به بزرگراه امام رضا (خیابان خاوران) و شهرک مسعودیه متصل می‌شود.

یک مشاور املاک در محله مشیریه در گفت‌وگو با اکوایران می‌گوید: در ماه گذشته (اسفند 1401)، تعداد معاملات این محله کاهش یافت و البته پس از ورود به سال جدید، همچنان بازار مسکن راکد باقی‌مانده است.

وی همچنین پیش‌بینی می‌کند قیمت مسکن در ماه آینده افزایش می‌یابد اما به گفته وی، درباره اینکه آیا وضعیت رکود تغییر می‌کند یا نه؟ باید گفت که معمولا با افزایش قیمت مسکن، تاحدودی بازار معاملات از حالت رکود خارج می‌شود.

بنا به گفته این مشاور امور ملکی، اگه قصد خرید یک خانه نوساز با متراژ 60 الی 70 متر در محله مشیریه داشته باشید، باید دست‌کم برای خرید هر مترمربع مسکن، حدود 55 میلیون تومان در نظر گرفت.

در محله مشیریه، یک خانه با متراژ 108 مترمربع و نوساز به قیمت 5 میلیارد و 650 میلیون تومان به فروش می‌رسد و اگر قصد خرید یک خانه با بودجه‌ای کمتر دارید؛ یک خانه 45 مترمربعی با عمر بنای 20 سال، 2 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

خانه‌ای دیگر، با 85 مترمربع زیربنا و  22 سال ساخت، 3 میلیارد و 350 میلیون تومان پیشنهاد شده و واحدی  با متراژ 103 متر مربع و 7 سال عمر بنا، 4 میلیارد و 600 میلیون تومان برای فروش عرضه شده است.

photo_۲۰۲۳-۰۴-۱۷_۱۳-۳۹-۴۰