با رسیدن قیمت دلار و سکه به مرزهای مقاومتی، تحلیل فعالان بازار به سمت راهبرد بازارساز رفت. دسته اول معتقد بودند تب بازار ارز و سکه با ورود پرقدرت بازارساز می‌خوابد. از نظر آن‌ها بازارساز با تزریق قوی می‌تواند بازار را از مرزهای مقاومتی عقب بنشاند. اما در مقابل گروه دوم مخالف ورود پرقدرت بازارساز هستند و تزریق را به مثابه ارزپاشی می‌بینند. این دسته می‌گویند ارزش پول ملی با تورم معنی پیدا می‌کند نه با نرخ ارز. درواقع نگاه آن‌ها به نوسانات نرخ ارز اقتصادی است و قیمت دلار را معلول اتفاقات تورمی می‌بینند. از نظر آن‌ها وظیفه بازارساز مدیریت نوسان بازار ارز است نه کاهش قیمت دلار، پس ارزپاشی سنگین افتادن در دام جمع کردن فنر ارزی است.

در نیمه اول معاملات روز شنبه قیمت دلار و سکه رو به کاهش بودند، اما در ادامه و در نیمه دوم، بازار ارز و سکه نوسانی شدند. برخی تحلیل‌گران دلیل برگشت بازار در نیمه دوم را بازگشایی اتاق‌های معاملاتی می‌دانستند. با تجربه‌های بازار توصیه می‌کنند تا فروکش کردن بازار از معامله در اتاق‌ها بپرهیزید تا نوسان کمتر شود وگرنه ماهی‌ها طعمه نهنگ‌ها می‌شوند.

خبر مهم بازار، عرضه شمش طلا در مرکز مبادله از امروز و حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا از هفته بعد است. مرکز مبادله اعلام کرده به دنبال برگزاری 9 جلسه حراج سکه طلا در سال 1402 و تخصیص انواع سکه بهار آزادی در این حراج‌ها به متقاضیان، به اطلاع می‌رساند از هفته آینده حراج گسترده انواع سکه بهار آزادی از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله ایران آغاز  خواهد شد. به عقیده معامله‌گران اگر این حراج اتفاق بیفتد می‌تواند نوسان بازار را به سمت کاهش ببرد.