به گزارش اکوایران، قیمت دلار بعد از یک هفته از بازه مشخص خودش خارج و با کاهش وارد کانال 58 هزار تومان شد. قیمت سکه و طلا هم در روز یکشنبه کاهشی بودند و سکه وارد کانال 36 میلیون شد. با این حساب در روز یکشنبه قیمت دلار و سکه یک کانال از دست دادند.

همانطوری که اکثر معامله‌گران پیش‌بینی کرده بودند بازارساز اجازه عبور دلار از سقف تاریخی را در 1402 نمی‌دهد و با تزریق سد راه افزایش می‌شود. معامله‌گران مدعی بودند که بازارساز، هم در بازار ارز هرات تزریق ممتد داشته و هم در بازار درهم امارات.

قیمت دلار هرات در 59 هزار و 200 تومان شروع به کار کرد و بعد از بازگشایی قیمت درهم در زیر مرز حمایتی، نرخ دلار کانال 59 هزار را از دست داد و در ادامه در نیمه دوم با کاهش بیشتر مرز حمایتی 58 هزارو 800 تومان را از دست داد و به 58 هزارو 350 تومان نزول کرد.

قیمت درهم امارات با گپ منفی 170 تومانی در زیر مرز حمایتی 16 هزار و 300 تومان بازگشایی کرد و با کاهش 120 تومانی در 16 هزار و 80 تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت سکه هم در 37 میلیون و 350 هزار تومان آغاز به کار کرد و با کاهش به 36 میلیون و 400 هزار تومان رسید.

قیمت طلای آبشده که از روز شنبه بر مدار کاهش بوده طی این دو روز نزدیک به 600 هزار تومان در مثقال پایین آمده است. قیمت طلای آبشده با کاهش به مرز 13 میلیون و 350 هزارتومان رسید و در این نقطه حمایت شد.

نگاه معامله گران به بازارساز ارزی

معامله‌گران کاملا نگاهشان به بازارساز است که بعد از هر تزریق بازار را تست کنند ببینند امکان پولبک هست یا نه. به عقیده آن‌ها اگر بازارساز تزریق بیشتری در بازار نداشته باشد بازار می‌تواند پولبک بدهد.

سوژه داغ بازار ویدیو و عکسی بود که معامله‌گران مدعی بودند برای دریافت ارز سهمیه در فرودگاه صف عجیب و غریبی شکل گرفته است. تحلیل‌های متفاوتی در این باره وجود داشت، یکسری‌ها می‌گفتند چرا باید دلار را ارزانتر از بازار بدهند و این رانت موجب شود که چنین صف‌هایی در فرودگاه شکل بگیرد. یکسری‌ها می‌گفتند صف دلار از خیابان به فرودگاه کشیده شده است.

ایبنا، رسانه نزدیک به بانک مرکزی هم در این باره توییت زده در حالی که دلار امروز با ریزش مواجه شد،‌ دلالان با انتشار ویدیویی تکراری سعی در اختلال بازار ارز داشتند. اما تصاویر ویدیوی چهارشنبه گذشته از شلوغی صف تحویل ارز مسافرتی در فرودگاه، تنها مربوط به چند دقیقه و دلیل نزدیک بودن زمان چند پرواز با یکدیگر بوده است.

معامله‌گران هم می‌گفتند اینکه دلار کاهش داشته هیچ ربطی به صف ندارد و آن صف برای سود آن‌جاست و همچنان با کاهش امروز می‌صرفد که دلار مسافرتی را بخرید. از نگاه بازار سود خرید ارز مسافرتی در کنار شرایط مردم است که باعث این صف‌ها می‌شود و هر جای دنیا شرایط این بود صف تشکیل می‌شد.   

در این باره یک مطلب هم در بازار دست به دست می‌شد که حاکی از ترفند عجیب برای دریافت ارز مسافرتی بود. گفته می‌شد که عده‌ای با خرید بلیتی به قیمت کمتر از دو میلیون تومان، 1000 دلار با نرخ 42 هزار تومان دریافت می‌کنند. در واقع این افراد سوار هواپیما نمی‌شوند و بلیت را کنسل می‌کنند و 50 درصد هزینه بلیت را هم از ایرلاین پس می‌گیرند.

نکته جالب بازار دیروز فروش باکس یک، دو و پنج دلاری سریال در بازار برای عید بود. قیمت باکس یک دلاری 75 میلیون و 900 هزار تومان بود که هر دلارش 75 هزار و 900 تومان می‌شود. البته در کنار دلار، باکس پنج یورویی هم در بازار با قیمت 44 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رفت که قیمت هر یورو 89 هزار و 800 تومان تمام می شد.