به گزارش اکوایران ، دلار و سکه در سایه مذاکرات، سفرها و فضای دیپلماسی به وجود آمده نتوانسته تا کنون به سقف قیمتی خود حمله کند و پایین تر از مقاومت نوسان می کند ولی با این حال در این هفته پس از دو هفته بازدهی منفی، بازار ارز و طلا بازدهی مثبت هفتگی را ثبت کردند. نکته جالب درباره  روند قیمت ها در این هفته آنست که ارز و سکه هم کف قیمت ماهانه را تجربه کرده و هم توانسته با حرکت روبه بالا بالاتر از قیمت پایانی هفته قبل معامله شود.

در هفته ای که گذشت طلای آب شده هم به کمک معامله گران سکه و طلا آمد. پس از اعلام ورشکستگی بانک سیلیکون ولی اونس طلا خود را به بالای محدوده ۱۹۰۰ دلاری رساند و تا سطح ۱۹۳۰ دلاری بالا رفت. همین مسئله به معامله گران افزایشی کمک کرد تا با افزایش قیمت دلار در قیمت های بالاتری اقدام به معامله سکه و ربع سکه کنند.

بر اساس آنچه که تا به حال مرسوم بوده در روزهای پایانی سال تقاضای دلار و ربع سکه در آستانه نوروز افزایش پیدا می کنند و بیشترین سهم افزایش قیمت هم غالبا برای ربع سکه است. در هفته جاری هم طبق روال گذشته ربع سکه با همدستی دلار و اونس طلا بیشترین بازدهی را نسبت به سایر بازارها داشت. ربع سکه در روز پنجشنبه بازدهی ده درصدی را نسبت به مدت مشابه هفته قبل ثبت کرد.

سکه امامی هم در رقابت با ربع سکه اگرچه عقب ماند ولی نسبت به سایر رقبا رشد بیشتری را ثبت کرد و توانست با ثبت بازدهی ۶.۶ درصدی بیشترین بازدهی بعد از ربع سکه را کسب کند.

معامله گران طلای آب شده که به معامله گران باهوش بازار ارز و سکه شهرت دارند ولی رکب بازار شب عید را نخوردند و طلای آب شده حتی کمتر از میزان رشد اونس طلای جهانی در طول این هفته افزیش پیدا کرد.‌ معامله گران طلای آب شده در این هفته بازدهی ۱.۴ درصدی را ثبت کردند.

اسکناس آمریکایی در روز پنجشنبه توانست نسبت به مدت مشابه هفته قبل ۴.۳ درصد افزایش را ثبت کند.

با توجه به کاهش قیمتی شدیدی که ارز و سکه در دو هفته متوالی ثبت کرده بودند برخی تحلیلگران رشد قیمت ها را برای پر کردن گپ های قیمتی و پول بک‌ به حمایت های شکسته شده لازم می دانستند که در سایه افزایش تقاضای شب عید محقق شد به همین دلیل برخی از تحلیلگران معتقدند در فضای مبهمی که از آینده وجود دارد ممکن است با پمپاژاخبار مثبت سیاسی در شرایطی که نگرانی از تنش های سیاسی تعدیل شده ، قیمت دلار کاهش پیدا کند.بازارساز در بازار نیمه تعطیل هفته دوم فروردین که معامله گران کمی دارد با اخبار مثبت سیاسی می تواند قیمت ها را در سطوح مورد نظر خودش نگه دارد. به همین دلیل تحلیلگران همچنان خرید ربع سکه و سکه را به خاطر حباب بالای آن پرریسک می دانند.