به گزارش اکوایران، نزدیک شدن نرخ حواله درهم امارات به مرز 14 هزار تومان، قدرت افزایشی‌های بازار ارز داخلی را بیشتر کرد. روز گذشته برخی معامله‌گران عنوان کردند که حواله درهم تا سطح 13 هزار و 800 تومانی بالا رفت، موضوعی که می‌توانست زمینه‌ساز افزایش ارزش اسکناس آمریکایی به بالای مرز 50 هزار تومانی شود.

نرخ درهم به دلار، در محدوده 3.67 میخکوب شده است و در صورتی که حواله درهم در محدوده یاد شده، ضرب شود، عدد 50 هزار و 600 تومان در مقابل اسکناس آمریکایی قرار خواهد گرفت. با این حال، دلار دیروز در بازار آزاد در سطوح پایین‌تری معامله شد؛ موضوعی که از نگاه برخی فعالان نشان می‌داد بازارساز تا اندازه‌ای با قدرت عرضه ارز توانسته است بخشی از اثرگذاری قیمت درهم را کنترل کند.

تحلیلگران فنی باور دارند اگر قرار باشد سرعت رشد قیمت دلار کُند شود یا جهت قیمت این ارز تغییر کند، در ابتدا باید به فکر افزایش فروش و عرضه نرخ حواله درهم بود.

در صورتی که درهم در روز جاری به بالای محدوده 13 هزارر و 800 تومان نرود، ممکن است قیمت دلار در بازار آزاد داخلی مقداری اصلاح شود؛ در غیر این صورت، برخی فعالان عنوان می‌کردند که امکان رشد بیشتر قیمت اسکناس آمریکایی وجود خواهد داشت.