به گزارش اکوایران، بازار ارز هفته جاری را با افت قیمت آغاز کرد و ارزهای مهم روند نزولی را در پیش گرفتند. برخی فعالان عنوان می‌کردند که فشار فروش در روز شنبه زیاد بود و بخش زیادی از معامله‌گران به دنبال آن بودند که مقداری از ارزهای خریداری‌شده در هفته قبل را به فروش برسانند.

گفته‌های فعالان نشان می‌دهد که هراس معامله‌گران در مورد احتمال افزایش عرضه بازارساز، نقش تعیین‌کننده‌ای در تغییر مسیر قیمت‌ها داشت. در انتهای هفته گذشته رئیس کل جدید بانک مرکزی عنوان کرده بود که این نهاد در بازار آزاد ارز مداخله خواهد کرد. در کنار این، بخشی از تحلیلگران باور دارند که رشد قیمت دلار در هفته‌های قبل با سرعت زیاد صورت گرفته و این موضوع موجب شده بازار به یک مرحله اشباع خرید برسد و در معرض اصلاح قرار بگیرد.

دلار در بازار هرات نیز روز شنبه روند نزولی داشت و این موضوع نیز موجب شد تمایل به فروش در بازار داخلی بیشتر شود. در صورتی که دلار در بازار هرات به زیر کانال 39 هزار تومان برود، احتمال افت در بازار داخلی تقویت خواهد شد.

برخی بازیگران ارزی باور دارند که بازار در هفته گذشته سقف کوتاه‌مدت خود را شناسایی کرد و در هفته جاری به دنبال شناسایی کف قیمتی است. در این شرایط می‌توان گفت که برخی از معامله‌گران منتظرند ببینند روند نزولی اسکناس آمریکایی در کدام نقطه متوقف خواهد شد.