به باور بخشی از تحلیل گران، در صورتی که میزان تقاضا در سطح عادی قرار داشت، روز شنبه دلار با توجه به بالا بودن عرضه ارز، نزول بیشتری را تجربه می کرد. بر اساس صحبت های فعالان، برخی بازیگران احتیاطی در موقعیت خرید قرار گرفته اند، چرا که تصور می کنند سطح نااطمینانی های سیاسی و امنیتی افزایش یافته است. اگر این زوایه دید صحت داشته باشد، احتمال رشد قیمت اسکناس آمریکایی در روزهای آتی وجود خواهد داشت. با این حال، بازارساز نیز از مهرماه ۹۹ بارها در برابر نوسانات سنگین افزایشی مقاومت کرده است و ممکن است در روزهای آتی نیز در برابر افزایشی ها، موفق عمل کند. 

محدوده حساس در بازار ارز 

بازارساز برای اینکنه بتواند انتظارات افزایشی را در کوتاه مدت مدیریت کند، نیاز دارد که از محدوده ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومانی با دقت حفاظت کند، چرا که از نگاه تحلیل گران فنی در صورت عبور دلار از محدوه یاد شده، تقاضای بیشتری وارد بازار خواهد شد. با این حال، بخش دیگری از معامله گران باور دارند تا زمان برقراری آرامش در داخل کشور و بهبود انتظارات درباره آینده برجام، بازارساز کار دشواری برای مدیریت دلار دارد و حداقل به دلیل کاهش تعداد فروشندگان‌،‌ بازارساز ناچار خواهد بود که ارز بیشتری را به بازار تزریق کند. 

اثر رشد نفتی بر قیمت دلار

بازیگران کاهشی باور دارند که دولت به دلیل افزایش قیمت نفت در یک سال اخیر به اندازه ای درآمد ارزی بالاتری داشته است که بتواند هیجانات افزایشی را مدیریت کند. صحت و سقم این دیدگاه طی هفته های آینده مشخص خواهد شد.