به گزارش اکوایران، روز یکشنبه، شورای امنیت سازمان ملل جلسه‌ای اضطراری با حضور پنج عضو دائم یعنی آمریکا، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین و همچنین ۱۰ عضو موقت برگزار شد.

این نشست با هدف رسیدگی به حمله ایران به اسرائیل بود. حدود دو هفته پیش از این جلسه، یک نشست اضطراری دیگر هم به درخواست روسیه برگزار شده بود.

در جلسه مربوط به دو هفته پیش، موضوع حمله اسرائیل به ساختمان کنسول‌گری ایران در دمشق، پایتخت سوریه مورد بررسی قرار گرفته بود. در آن جلسه، برخی از کشورها از جمله روسیه، اقدام اسرائیل را محکوم کرده بودند.

ایران مطابق با ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، از حق خود بهره گرفت و حمله‌ای پهپادی و موشکی علیه اسرائیل ترتیب داد. اسرائیل بلافاصله پس از این حمله، از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد جلسه‌ای برگزار کنند.

در این جلسه، کشورهای مختلف، مواضع خود را نسبت به اقدام ایران و حمله به اسرائیل بیان کردند. عمده کشورهایی که در کنار ایران ایستادند، یادآور شدند که پیش‌تر در زمان حمله اسرائیل به دمشق، هشدار داده بودند که این اقدامات تحریک‌آمیز است و می‌تواند عواقبی را در جهت ناآرامی و تنش در منطقه خاورمیانه به همراه داشته باشد.

با این حال، اکثر کشورهای غربی از جمله آمریکا، اصرار کردند که اطلاعاتی از این حمله در دست ندارند و اسرائیل را محکوم نکردند.

اظهارات نماینده روسیه در جلسه پیشین و همچنین در این جلسه که مربوط به اسرائیل بود، مورد توجه جهانیان قرار گرفت. او اصرار دارد که غرب با استاندارد دوگانه رفتار می‌کند و مطابق با شرایط خودش، استانداردها را تغییر می‌دهد.

در ویدیوی بالا می‌توانید واکنش همه کشورهای حاضر در این نشست را نسبت به حمله ایران به اسرائیل مشاهده کنید.