به گزارش اکوایران، طبق نظرسنجی جدید نیویورک‌تایمز/کالج سینا، جو بایدن تقریباً برتری زودهنگام دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها را از بین برده است، در حالی که نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه پایگاه دموکرات‌ها با وجود تردیدهای باقی مانده در مورد جهت گیری کشور، اقتصاد و سن او، شروع به صف کشیدن پشت رئیس جمهور کرده‌اند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، بایدن و ترامپ اکنون تقریباً برابر هستند و ترامپ 46 به 45 درصد برتری دارد. این یک پیشرفت برای بایدن از اواخر فوریه است، زمانی که ترامپ درست قبل از اینکه نامزد جمهوری‌خواهان شود، با 48 به 43 درصد، برتری قوی‌تری داشت.

به نظر می‌رسد روند صعودی بایدن تا حد زیادی از وضعیت بهبود یافته او در میان رای دهندگان سنتی دموکرات نشات می‌گیرد. اکنون 89 درصد از حامیان بایدن در سال 2020 گفته‌اند که به او رای خواهند داد، رقمی که یک ماه پیش 83 درصد بود؛ در حالی که این رقم برای ترامپ 94 درصد است.

Capture13

نزدیک شدن نتایج نظرسنجی، جدیدترین شواهد از رقابت سال 2024 است که نشان می‌دهد هر دو کمپین انتخاباتی در حال نزدیک شدن به یک رقابت طاقت فرسا هستند. نتیجه دو انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته با چند ده هزار رأی در تعداد انگشت شماری از ایالت‌های کلیدی تعیین شد، و این یکی می‌تواند به همان اندازه نزدیک باشد. در کشوری که به طور مساوی تقسیم شده است، حتی کوچکترین تغییرات در حمایت‌ها می‌تواند تعیین کننده باشد.

با این حال، بسیاری از مسائل بنیادی این رقابت تا حد زیادی بدون تغییر به نظر می‌رسد.

میزان رای دهندگانی که مسیر حرکت کشور را اشتباه می‌دانند، 64 درصد است. تقریبا 80 درصد از رأی دهندگان، از جمله اکثریت دموکرات‌ها، هنوز شرایط اقتصادی کشور را ضعیف ارزیابی می‌کنند. و هم بایدن و هم ترامپ، به دلایلی شناخته شده، محبوب نیستند. اکثر رأی دهندگان فکر می‌کنند که بایدن خیلی پیر است. اکثریت بر این باورند که ترامپ مرتکب جنایات فدرال جدی شده است.

بت پریوست، آرایشگر 59 ساله نظر بسیاری از مردم را خلاصه کرد و گفت که به بایدن به عنوان «شر کوچکتر» متمایل است.

این نظرسنجی درست قبل از محاکمه جنایی تاریخ ساز ترامپ در شهر نیویورک انجام شد که اولین مورد برای یک رئیس جمهور سابق آمریکا است. او با اتهامات مربوط به جعل سوابق مربوط به پرداخت حق‌السکوت به یک ستاره پورن مواجه است. این پرونده یکی از چهار کیفرخواست جنایی علیه ترامپ است، اما تاکنون تنها اتهامی است که محاکمه آن قبل از انتخابات آغاز شده است.

کمپین بایدن، که پیش‌تر تبلیغات خود را در ایالت‌های کلیدی آغاز کرده است، امیدوار است چشم‌انداز دور دوم ریاست جمهوری ترامپ، دموکرات‌های بی میل را به سمت موضع حزبی معمول خود بازگرداند. شواهد اولیه‌ای وجود دارد که این در حال اتفاق افتادن است.

در ماه گذشته، حمایت از بایدن در میان رای دهندگان سفیدپوست ثابت ماند، اما در میان رای دهندگان سیاه پوست و لاتین تبار افزایش یافته است، حتی اگر هنوز از سطح حمایت سنتی دموکرات‌ها عقب باشد. بایدن در حومه شهرها و در میان زنان وضعیت بهتری نسبت به یک ماه پیش داشت، هرچند در بین مردان ضعیف‌تر عمل کرد. رای دهندگان جوان‌تر همچنان یک ضعف برای بایدن هستند، در حالی که رای دهندگان مسن یک نقطه قوت نسبی برای رئیس جمهور دموکرات هستند.

Capture14

رأی دهندگان نظر بهتری نسبت به ترامپ دارند

با این حال، سن برای بایدن یک معضل سیاسی است.

69 درصد از رای دهندگان هنوز بایدن 81 ساله را پیرتر از آن می‌دانند که بتواند یک رئیس جمهور کارآمد باشد. ترامپ نیز که در ماه ژوئن 78 ساله می‌شود، در صورت انتخاب، مسن ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا خواهد بود. اما رای دهندگان در مورد توانایی او برای خدمت تردید ندارند و تنها 41 درصد او را خیلی پیر می‌دانند.

اقتصاد نیز همچنان برای رئیس‌جمهور به‌عنوان یک مشکل باقی مانده است. رای‌دهندگان جوان به‌ویژه ناراحت هستند و بیش از 85 درصد اقتصاد را ضعیف یا متوسط ارزیابی می‌کنند.

رأی دهندگان در این نظرسنجی عملکرد اقتصادی ترامپ و بایدن را تقریباً کاملاً معکوس ارزیابی کردند: 64 درصد از مدیریت اقتصادی ترامپ به عنوان رئیس جمهور راضی بودند و 63 درصد با عملکرد بایدن در این موضوع مخالف هستند.

مهاجرت بزرگترین مزیت ترامپ در میان انبوهی از مسائلی است که از رای دهندگان درباره آن‌ها سوال شد. عبور از مرزها در پایان سال گذشته به بالاترین حد خود رسید. اکثریت اندک با مدیریت ترامپ در امور مهاجرت موافق بودند، در حالی که 64 درصد از رای دهندگان با عملکرد بایدن در این زمینه مخالف بودند.

در این نظرسنجی، به بایدن از نظر توانایی او در متحد کردن ملت و مدیریتش در روابط نژادی و همه‌گیری، امتیاز بهتری نسبت به ترامپ داده شد.

اما در حالی که جنگ در اوکراین پس از تهاجم روسیه به دومین سال خود کشیده می‌شود و تلفات غیرنظامیان در غزه پس از حمله اسرائیل افزایش می‌یابد، رای دهندگان به ترامپ نمرات بسیار بالاتری را در مدیریت درگیری‌های خارجی دادند.

تنها 36 درصد از مدیریت این درگیری ها توسط آقای بایدن، با ضعف های آشکار در میان رای دهندگان جوان تر، تایید می کنند. تنها 4 درصد از رای دهندگان زیر 45 سال کار او را در چنین موضوعات بین المللی به شدت تایید می کنند.

تفاوت های نسلی در امور خارجی قابل توجه بود. در حالی که رای دهندگان در هر سنی به ترامپ نگاه مشابهی داشتند، بایدن از رای دهندگان زیر 45 سال امتیاز بسیار کمتری دریافت کرد که 70 درصد آن‌ها با عملکرد او موافق نبودند.

بایدن پتانسیل ترامپ را برای تضعیف حکومت دموکراتیک پس از شورش 6 ژانویه 2021 به عنوان محور اصلی کمپین انتخابات مجدد خود قرار داده است. اما تعداد افرادی که گفتند ترامپ برای دموکراسی بد است، یعنی 45 درصد، تنها اندکی از کسانی که همین را درباره بایدن می‌گفتند، بیشتر است.

همچنین در این نظرسنجی، درصد تقریباً برابری از رأی دهندگان، ترامپ و بایدن را «انتخابی پرخطر» برای کشور نامیدند.

در این نظرسنجی در مورد نامزدهای حزب ثالث بالقوه سوالی مطرح نشد. اما تقریباً 5 درصد از رای دهندگان که ظاهراً از انتخاب میان ترامپ و بایدن ناراضی بودند، نام سایر نامزدها را مطرح کردند از جمله رابرت اف کندی جونیور، دموکرات مستقلی که برای پیروزی در انتخابات تلاش می‌کند.

هنوز مشخص نیست که محاکمه جنایی قریب الوقوع چه تأثیری برای آقای ترامپ خواهد داشت و 37 درصد گفته اند که اصلاً توجهی به این موضوع ندارند.