به گزارش اکوایران، در گزارش جدیدی که بر اساس مصاحبه با مقامات دولتی، کارکنان سازمان‌های بشردوستانه و کارکنان سازمان‌های غیردولتی نوشته شده است، در شرایطی که این منطقه به سمت قحطی پیش می‌رود، اسرائیل «به طور مداوم و بی‌جهت» از عملیات کمک‌رسانی به غزه جلوگیری کرده است.

مقامات بهداشتی گزارش می‌دهند که در مجموع 20 نفر در حال حاضر بر اثر سوء تغذیه و کم آبی جان خود را از دست داده‌اند، درخواست‌ها برای اجازه به ورود کمک‌های بیشتر به نوار غزه بیشتر می‌شود.

به گزارش الجزیره، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای گفت: «ما معتقدیم که ده‌ها نفر در اثر گرسنگی و بدون رسیدن به بیمارستان‌ها بی‌صدا می‌میرند».

با افزایش نیاز مردم غزه به کمک‌های حیاتی، آفریقای جنوبی از دیوان بین المللی دادگستری برای جلوگیری از «قحطی تمام عیار» در غزه، درخواست اقدام بیشتر و دستور آتش بس فوری کرده است.

در همین حال حمله حوثی‌ها به یک کشتی باری اولین کشته‌ها را از زمان آغاز حملات این گروه به کشتی‌های دریایی در دریای سرخ در پاسخ به جنگ اسرائیل علیه غزه، به همراه داشت.

حداقل 30800 فلسطینی از 7 اکتبر و شروع جنگ در حملات اسرائیل به غزه کشته و 72198 زخمی شده اند. تعداد کشته شدگان در حملات 7 اکتبر حماس در اسرائیل به 1139 نفر می رسد.