به گزارش اکوایران، بیست و شش روز از جنگ حماس و اسرائیل می‌گذرد. در این مدت بیش از ۸ هزار فلسطینی کشته شده‌اند و آمار تلفات اسرائیلی هم بیش از ۱۴۰۰ نفر است.

سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، از ابتدای این جنگ تا کنون، اعلام موضع عمومی نداشت. حالا اما خبر داده که قرار است سخنرانی کند.

طی روزهای اخیر، تعداد حملات به پایگاه‌ها و مواضع آمریکا در منطقه خاورمیانه، به‌ویژه در کشورهای سوریه و عراق شدت یافته است. علاوه بر آن، مواضع اسرائیل هم خارج از خاک فلسطین، هدف حملاتی قرار گرفته است.

جنگ زمینی در غزه عملا اتفاق افتاده و حالا عمده نگرانی‌ها این است که این جنگ، گسترش پیدا نکند. با توجه به حملاتی که به مواضع آمریکا در منطقه صورت گرفته، اصلی‌ترین نگرانی این است که جنگ در منطقه گسترش پیدا کند.

اخیرا بلومبرگ هم خبر داده که مذاکراتی آغاز شده تا درباره آینده غزه پس از حمله زمینی، جمع‌بندی‌هایی صورت بگیرد. تا این لحظه سه گزینه برای آینده غزه در نظر گرفته شده و هنوز مشخص نیست یکی از این گزینه‌ها در پیش گرفته می‌شود یا موضعی دیگر در نظر گرفته خواهد شد.

در شرایطی‌که جنگ هنوز ادامه دارد، تحولات دیپلماتیک هم همچنان در جریان است. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به ترکیه سفر کرده و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفته روز جمعه برای دومین در سه هفته اخیر به منطقه خاورمیانه سفر خواهد کرد و در ابتدای این سفر به اسرائیل خواهد رفت. نسیم بنایی و زهرا کریمی از تحولات اخیر در جنگ حماس و اسرائیل می‌گویند.