به گزارش اکوایران، خاک غزه در روزهای گذشته بارها مورد حمله هوایی نیروهای دفاعی اسرائیل قرار گرفته و طی این حملات، افراد و شهروندان بسیاری جان خود را از دست داده‌اند. با این حال، بزرگ‌ترین پرسش این است که آیا اسرائیل اقدام به حمله زمینی به غزه می‌کند یا خیر؟

بنجامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پیش از اینکه حمله حماس را تجربه کند، در مقابل مردم خود با چالش‌هایی مواجه بود. محبوبیت او در میان اسرائیلی‌ها به شدت کاهش پیدا کرده بود و نمی‌توانست امور دولتی را به درستی پیش ببرد چرا که اعتراضات داخلی به چالشی بزرگ برای او تبدیل شده بود.

حمله حماس به اسرائیل، چالشی جدید برای نتانیاهو ایجاد کرد. هرچند برخی از تحلیل‌گران می‌گویند نتانیاهو با این جان به حیات سیاسی خود تداوم بخشیده و سعی دارد از طریق دولت ائتلافی، امور سیاسی‌اش را پیش ببرد، مشاهدات نشان می‌دهد اسرائیلی‌ها با او همراه نیستند.

گزارش‌های ووکس نشان می‌دهد اکثریت اسرائیل با حملات تلافی‌جویانه و همچنین حمله زمینی به خاک غزه موافق هستند اما ترجیح می‌دهند نتانیاهو این کار را انجام ندهد.

بسیاری از اسرائیلی‌ها بعد از حمله حماس، اعتماد خود را به نخست‌وزیرشان از دست دادند. آن‌ها معتقدند این شخص نمی‌تواند امنیت آن‌ها را تامین کند و به همین دلیل باید از سمت خود استعفا کند. با این حال، نتانیاهو بدون اینکه عذرخواهی کرده باشد، همچنان سعی دارد زمام امور را در دست بگیرد و از طریق کابینه اضطراری کارها را پیش ببرد. به این ترتیب، این جنگ به نوعی باعث شده باز هم محبوبیت نتانیاهو در اسرائیل کاهش پیدا کند.

در این ویدیو، به بررسی گزارش‌های ووکس در مورد نظرات داخل اسرائیل و همچنین چالش‌های نتانیاهو پرداخته شده است.