به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ گفت که در ۲۴ آگوست خود را به مقامات آتلانتا تسلیم خواهد کرد تا به اتهامات ایالتی مبنی بر توطئه‌چینی برای لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ محاکمه شود.

به نوشته بلومبرگ، ساعاتی پس از موافقت با وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری در پرونده‌ای که فانی ویلیس، دادستان ناحیه فالتون علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا طرح کرده، ترامپ در عصر روز دوشنبه در شبکه اجتماعی خود ساعت حضور در بازداشتگاه را اعلام کرد. این چهارمین بار در سال جاریست که ترامپ باید برای اتهامات جنایی خود را تحویل مقامات دهد.

ترامپ در شبکه اجتماعی Truth Social نوشت: «باورتان می‌شود؟ من روز پنجشنبه به آتلانتا خواهم رفت تا توسط یک دادستان منطقه‌ای چپ رادیکال دستگیر شوم».

ترامپ و ۱۸ مظنون دیگر در ۱۴ آگوست به توطئه‌چینی برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ متهم شدند. او همچنین در دادگاه فدرال توسط جک اسمیت، بازرس ویژه به جرائم انتخاباتی متهم شده است. دو پرونده جداگانه در نیویورک و فلوریدا نیز علیه رئیس‌جمهور سابق در جریان است.

دادستان منطقه فالتون به همه متهمان پرونده جورجیا تا ۲۵ آگوست مهلت داد تا داوطلبانه تسلیم شده یا دستگیر شوند. او گفت که این افراد، از جمله برخی از مقامات ارشد سابق دولت ترامپ و متحدانش، در هفته پنجم سپتامبر محاکمه خواهند شد. انتظار می‌رود ترامپ اقرار بی‌گناهی کند.

طبق اسناد دادگاه یک پرونده نامرتبط، جان ایستمن، یک وکیل محافظه‌کار که میان متهمان پرونده جورجیا است، در ۲۳ آگوست تسلیم خواهد شد. ایستمن در هفته‌های پس از انتخابات ۲۰۲۰ به مشاور نزدیک ترامپ تبدیل شد و دو یادداشت را تهیه کرد که در آن گزینه‌هایی را برای مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا مطرح کرد تا ترامپ را پیروز اعلام کند یا تأیید نتایج توسط کنگره را به تأخیر بیاندازد. او در همان روز با وثیقه ۱۰۰ هزار دلاری موافقت کرد.

هنوز مشخص نیست که در حین تسلیم، آیا از ترامپ عکس ماگ‌شات و اثر انگشت می‌گیرند و به او دستبند می‌زنند یا خیر. پاتریک لابات، کلانتر منطقه فالتون در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۱ آگوست گفت که قرار نیست رفتار ویژه‌ای با ترامپ صورت بگیرد که یعنی قرار است عکس و اثر انگشت ترامپ گرفته شود.

در پرونده‌های قبلی ترامپ و قبل از محاکمه‌اش، او تحت روند قانونی قرار گرفت اما به او دستبند نزده و از او عکس ماگ‌شات نگرفتند. مقامات این سه حوزه قضایی گفته بودند که عکس ماگ‌شات از ترامپ لازم نیست، زیرا عکسش از قبل به طور گسترده در دسترس بود. عکس‌های ماگ‌شات معمولاً برای کمک به ضابطین قضایی برای ردیابی متهمانی که سعی در فرار دارند، استفاده می‌شود. در آن موارد قبلی از ترامپ انگشت‌نگاری شد.

ترامپ مدعی است که این پرونده‌ها بخشی از «تعقیب سیاسی» دموکرات‌ها علیه اوست.