به گزارش اکوایران، نیروهای اسرائیلی و گروه‌های مسلح فلسطینی در غزه پس از حملات هوایی شبانه اسرائیل که منطقه محاصره‌شده غزه را مورد هدف قرار داد، با آتش‌بس موافقت کردند. حمله اسرائیل در جواب پرتاب راکت‌های فلسطینی به سمت اسرائیل بود. فلسطینی‌ها پس از درگذشت خضر عدنان به خاطر اعتصاب غذا در زندان‌های اسرائیل دست به حملات علیه اسرائیل زدند.

به نوشته خبرگزاری الجزیره، روز چهارشنبه، دو منبع به خبرگزاری رویترز گفتند که آتش‌بس متقابل و همزمان که با تلاش مقامات مصری، قطری و سازمان ملل متحد به دست آمده بود، در ساعت ۳:۳۰ بامداد به وقت محلی اجرایی شد.

طارق سلمی، سخنگوی جهاد اسلامی گفت که نبرد در سحر روز چهارشنبه پایان یافت.

روز چهارشنبه، این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حماس با مقامات مصر، قطر و سازمان ملل برای پایان‌دادن به «تجاوزات اسرائیل به غزه» مذاکره کرد.

حماس گفت، اسماعیل هنیه، رهبر حماس، برای پایان‌دادن به حملات اسرائیل با مقامات هر دو کشور و سازمان ملل گفت‌وگو کرده است. اسرائیل در پاسخ به موشک‌پراکنی فلسطینی‌ها پس از درگذشت خضر عدنان در اعتصاب غذای ۸۷روزه، با جت و تانک‌های خود به نوار غزه حمله کرد.

یک منبع فلسطینی به الجزیره عربی گفت که این آتش‌بس نتیجه مذاکرات چندجانبه برای جلوگیری از تشدید حمله اسرائیل به غزه بود. به گزارش الجزیره عربی، حماس همچنین از عملکرد گروه‌های مسلح فلسطینی که به طور مشترک به درگذشت عدنان واکنش نشان دادند، تمجید کرد.

در بیانیه مشترک روز سه‌شنبه جناح‌های غزه، از جمله حماس و جهاد اسلامی آمده است که موشک‌پراکنی تنها واکنش اولیه به شهادت عدنان بود.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که حداقل ۳۰ موشک از غزه شلیک شده است. دو فروند موشک در شهر کوچک اسرائیلی سدروت در شرق غزه فرود آمدند. سه نفر بر اثر اصابت ترکش در منطقه سدروت زخمی شدند.

عدنان طی سالیان عمر خود ۱۲ بار دستگیر شده و حدود ۸ سال را در زندان‌های اسرائیل گذرانده بود که بیش‌تر آن را تحت عنوان «بازداشت حکومتی» بود که بر اسان آن مقامات اسرائیلی مدعیند که می‌توانند فلسطینی‌ها را بدون محاکمه یا اتهام برای فواصل شش‌ماهه و قابل‌تمدید در زندان نگه دارند.از سال ۲۰۱۱، عدنان حداقل سه اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشت بدون اتهام خود از سوی نیروهای اسرائیلی انجام داده بود.