به گزارش اکوایران، جو بایدن 80 ساله به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 را با گفتن جمله «بیایید این کار را تمام کنیم» اعلام کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای دومین بار برای حضور در کاخ سفید  نامزد خواهد شد، تصمیمی که مشخص خواهد کرد که آیا آمریکایی‌ها آماده‌اند تا چهار سال دیگر به دموکرات ۸۰ ساله و سالمندترین رئیس‌جمهور ایالات متحده فرصت دوباره دهند یا خیر.

بایدن در ویدئویی که توسط تیم کمپین جدید او منتشر شده و با تصاویری از حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده توسط حامیان رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ آغاز می شود، نامزدی خود را اعلام و گفت که وظیفه او دفاع از دموکراسی آمریکایی است.  بایدن گفت: «زمانی که چهار سال پیش نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدم، گفتم ما در نبردی برای دفاع از روح آمریکا هستیم و هنوز هم به آن پایبندیم. اکنون زمانی برای احساس رضایت نیست». او گفت: «بیایید این کار را تمام کنیم. می‌دانم که می‌توانیم».

بایدن برنامه‌های جمهوری‌خواهان را تهدیدی برای آزادی آمریکا توصیف کرد و قول داد با تلاش‌ها برای محدود کردن مراقبت‌های بهداشتی زنان و امنیت اجتماعی مبارزه کند و در عین حال «تندروهای MAGA (عظمت را دوباره به آمریکا برگردانیم)» را به باد انتقاد گرفت. MAGA مخفف شعار سیاسی ترامپ است که احتمالاً رقیب جمهوریخواه بایدن در انتخابات نوامبر 2024 باشد.

بایدن در دو سال پس از ترامپ، موافقت کنگره را برای میلیاردها دلار بودجه فدرال برای مقابله با همه‌گیری کووید-19 و ایجاد زیرساخت‌های جدید به دست آورد و بر پایین‌ترین سطح بیکاری از سال 1969 نظارت کرد، هرچند تورم بالا سابقه اقتصادی او را مخدوش کرده است.

سن بایدن، انتخاب مجدد او را به یک قمار تاریخی و مخاطره آمیز برای حزب دموکرات تبدیل می‌کند، حزبی که با رقابت انتخاباتی سختی برای برگزاری مجلس سنا در سال 2024 مواجه است و اکنون در مجلس نمایندگان در اقلیت قرار دارد.

در نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در 19 آوریل منتشر شد، میزان محبوبیت بایدن تنها 39 درصد بود و نگرانی‌های شدیدی در مورد سن او در میان برخی از آمریکایی‌ها وجود دارد. او در پایان دوره دوم ریاست جمهوری آینده 86 ساله خواهد شد که تقریباً یک دهه بالاتر از میانگین امید به زندگی یک مرد آمریکایی است.

پزشکان پس از معاینه در ماه فوریه اعلام کردند که بایدن که پنج بار در هفته ورزش می‌کند و الکل نمی‌نوشد،  «برای انجام خدمت» مناسب است. کاخ سفید می‌گوید سوابق او نشان می‌دهد که او از نظر ذهنی به اندازه کافی برای سختی‌های کار تیزبین است. بایدن را در سال 2024 کامالا هریس، معاون رئیس جمهور کنونی، همراهی خواهد کرد.