به گزارش اکوایران، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه، 3 اسفند) هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز بخشی از جلسه هیأت دولت به ارائه گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره پیش‌فرض‌ها و آسیب‌شناسی و کلیات ناظر به لایحه برنامه هفتم توسعه که در دستور رسیدگی سازمان برنامه و بودجه بود، اختصاص داشت تا متون احکام لایحه هم تدوین شود و به بحث و بررسی گذاشته شود.

به گفته سخنگوی دولت، پیش‌بینی‌ می‌شود طی دو هفته آتی جلسات فوق‌العاده دولت در زمینه بررسی برنامه هفتم توسعه داشته باشیم که تا پایان سال جاری این لایحه هم تقدیم مجلس شود.

این درحالی است که پیش از این، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس، گفته بود که لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس از سوی دولت «تا پایان دی‌ماه» تقدیم می‌شود.

با این حال، دولت طبق زمان‌بندی اعلام شده از سوی قالیباف لایحه برنامه هفتم را به مجلس تقدیم نکرد که همین موضوع احتمالات درباره تمدید برنامه ششم را بالا برد. محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1402 این مساله را تکذیب کرد و گفت: «کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای درباره برنامه ششم نداشته است؛ البته تا آخر سال برنامه ششم جاری است و برنامه هفتم هم تا آخر خرداد نهایی خواهد شد؛ لذا برای این مدت، بندی تصویب می‌کنیم که تا زمان تصویب برنامه هفتم، برنامه ششم جاری باشد؛ موضوعی که در بند «و» تبصره ۲۰ لایحه بودجه آمده است.»