به گزارش اکوایران، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به تصویب قطعنامه ایران ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با محوریت تروئیکای اروپایی و ایالات متحده اعلام کرد که در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت و اجرای آنها امروز (یکشنبه) با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجتمع‌های غنی سازی نطنز و فردو انجام شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ناصر کنعانی، سخنگوی وزرات خارجه در این باره گفت: «ارائه قطعنامه به نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اقدامی بود که با اهداف سیاسی و به منظور افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار آمریکا و سه کشور اروپایی قرار گرفت». او افزود: «صدور این قطعنامه در حالی صورت گرفت که ایران شفاف ترین برنامه صلح آمیز هسته ای در مقایسه با میزان تأسیسات تحت نظارت آژانس در جهان و بیشترین بازرسی ها و راستی آزمایی را داشته است».

کنعانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشتر در خصوص پیامدهای این اقدام غیرمنطقی و مخرب به طرف‌های غربی هشدار داده بود، بیان کرد: «متأسفانه استفاده ابزاری از سازمانهای بین المللی علیه ملتهای مستقل به هنجار سیاست خارجی غربی‌ها تبدیل شده است».

به گفته کنعانی: «در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت و اجرای آنها امروز با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجتمع‌های غنی سازی شهید احمدی روشن(نطنز) و دکتر علیمحمدی(فردو) انجام شد».

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده است در چارچوب حقوق مسلم خود، هر زمان که طرفهای غربی به تعهدات خود بازگشته، به آن پایبند بمانند و دست از اقدامات سیاسی بردارند، به اقدامات آنها واکنش مناسب نشان دهد».