به گزارش اکوایران، پاس کاری دستورالعمل جدید کارخانه ای خودروها میان شورای رقابت و وزارت صمت ادامه دارد. نه اعضای شورای رقابت حاضر هستند اعلام قیمت های خودرو را گردن بگیرند نه مدیران صمت آمادگی دارند تا از فرمول جدید تعیین قیمت کارخانه ای خودرو رونمایی کنند. چنانچه این اتفاق تا ساعت های پایانی امشب نیفتد بعید است زودتر از بعد از ظهر فردا شاهد اعلام قیمت های جدید خودرو در مبدا باشیم.

البته این رویه اعلام یک خبر مهم رویه ای معمول در دولت سیزدهم است. پیش تر نیز دولت سیزدهم با همین شیوه خبر تغییر رییس کل بانک مرکزی را اعلام کرد. هفتم دی ماه سال گذشته در جلسه هیات دولت مصوب شد تا محمدرضا فرزین جای علی صالح آبادی را در راس هرم بانک مرکزی بگیرد. بعد از جلسه یاد شده وزرا به حیاط هیات دولت آمدند و با خبرنگاران گفت و گو کردند. علی صالح آبادی نیز که می دانست دیگر جایی در بانک مرکزی ندارد با این حال درباره سیاست های بانک مرکزی درباره کنترل بازار ارز در آن زمان صحبت کرد. وزرا نیز طبق یک قرار از قبل گذاشته شده بود حرفی از تغییر در راس بانک مرکزی نزدند اما شامگاه پنجشنبه هشتم دی ماه 1401 به ناگاه خبر جایگزینی فرزین با صالح آبادی منتشر شد.

چرا دولت سیزدهم اعلام خبر افزایش قیمت را به تاخیر می اندازد؟

 آن طور که به نظر می رسد دولتمردان سیزدهم معتقدند اعلام اخبار مهم در پنچشنبه و تعطیلی روزنامه ها و جامعه در جمعه به نوعی از زهر خبر خواهد کاست و آنها می توانند نارضایتی هایی را که با تاخیر حدود 36 ساعته ابراز می شود را به نوعی مدیریت کنند.

حال به نظر می رسد دولت سیزدهم قصد دارد با همین فرمول قیمت های جدید خودرو در مبدا را اعلام کند. توییت سخنگوی صمت نیز حکایت از تداوم پاسکاری قیمت های جدید کارخانه ای خودرو تا فردا دارد. امید قالیباف نوشت طی دیشب و امروز همکاران رسانه‌ای از وزارت صمت پیگیر مصوبه شورای رقابت بودند. قاعدتاً مسئولیت زمان و نحوه اطلاع رسانی و پاسخگویی هر تصمیمی با نهاد تصمیم گیر (شورای رقابت) است و در گذشته هم چنین بوده است.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه تاکید کرده است: ضمن اینکه تاکنون مصوبه‌ای هم به وزارت صمت نرسیده است.    

با این حال همچنان افکار عمومی منتظر اعلام قیمت های جدید خودرو در مبدا است امشب اعلام خواهد شد یا دولت سیزدهم از فرمول اعلام تفییر رییس کل بانک مرکزی استفاده خواهد کرد.