سخنگوی صمت اولین واکنش را به افزایش قیمت کارخانه ای خودرو داشت. امید قالیباف بعد از انتشار خبر تعیین تکلیف دستورالعمل افزایش قیمت خودرو توسط اعضای شورای رقابت در توییتی برای این شورا در ایفای مسوولیت محوله آرزوی توفیق کرد. سخنگوی صمت تاکید کرد قیمت جدید هر محصول باید بتواند تولید و تقاضای آن محصول در بازار را تنظیم کند. این مدیر صمت عمل به مصوبه شورای رقابت را وظیفه وزارت صمت دانست.

قالیباف زمان اعلام قیمت های جدید محصولات تولیدی شرکت های خودروساز را بعد از ابلاغ مصوبه شورای رقابت به وزارت صمت عنوان کرد.

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو امروز در جلسه پانصد و پنجاه و هفتم شورای رقابت مورد بررسی اعضای قرار گرفت و مصوبه مرتبط با افزایش قیمت محصولات خودروسازان در مبدا با اکثریت آرا به تصویب رسید. اعضای شورای رقابت به دنبال این هستند تا با استفاده از ایده کاست پلاس قیمت های خودرو در کارخانه را به گونه ای تعیین کنند تا شرکت های خودروساز بتوانند علاوه بر هزینه قیمت تمام شده محصولات تولیدی درصدی سود عادلانه را نیز که برای آنها در نظر گرفته شده به حساب خود واریز کنند.

درصد تعیین شده برای افزایش قیمت کارخانه ای خودرو حدود 30 درصد تا 70 درصد عنوان شده است اما این بازه رشد قیمت محصولات تولیدی شرکت های خودروساز هنوز به صورت رسمی تایید نشده و تنها یک عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودروی کشور و به صورت ضمنی مدیر روابط عمومی شورای رقابت این بازه رشد قیمت خودرو در مبدا تایید کردند. حال باید منتظر ماند و دید سخنگوی صمت چه زمانی از قیمت های جدید خودروهای داخلی رونمایی می کند و اعضای شورای رقابت زیر مجوز چند درصدی برای افزایش قیمت خودرو را امضا کرده اند؟