به گزارش اکو ایران، جلسه امروز شورای رقابت پیرامون افزایش قیمت کارخانه ای خودرو برگزار و شنیده ها می گوید افزایش قیمت محصولات شرکت های خودروساز در مبدا مورد تصویب اکثریت آرای شورای رقابت قرار گرفته است.

البته از میزان افزایش قیمت محصولات تولیدی شرکت های خودروساز اطلاعی منتشر نشده است. مدیر روابط عمومی شورای رقابت در این ارتباط بابت گفت مصوبه افزایش قیمت ها بعد از تصویب اعضا به وزارت صمت ارسال شده است. سپهر دادجوی توکلی ادامه می دهد وزارت صمت نیز وظیفه ابلاغ دستورالعمل جدید قیمتی را به خودروسازان دارد. دادجوی می گوید بعد از ابلاغ به خودروسازان روند اجرای این مصوبه توسط سازمان حمایت انجام می شود.

پیش از این افزایش 30 درصد تا 70 درصدی قیمت کارخانه ای خودرو مطرح شده بود و این مساله از سوی یکی از اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو  نیز تایید شده بود. مازیار بیگلو در اخرین نشست انجمن قطعه سازان از افزایش قیمت 30 درصد تا 70 درصدی سخن گفته بود. البته مدیر روابط عمومی شورای رقابت ضمن تایید نسبی افزایش 30 درصد تا 70 درصدی قیمت خودروها تاکید کرده بود در بعضی خودرو‌ها این عدد می‌تواند کمتر از 30 درصد و در برخی از خودرو‌ها نیز می‌تواند بیشتر از 70 درصد باشد لذا میانگین افزایش قیمت 30 درصد از 70 درصدی قیمت خودروها می‌تواند درست باشد.

باید منتظر ماند و دید وزارت صمت چه زمانی بسته ارسالی شورای رقابت را باز خواهد کرد و دستورالعمل جدید قیمتی را به خودروسازان ابلاغ می کند تا خودروسازان براساس این دستورالعمل قیمت محصولات خود را محاسبه و در فاکتورهای فروش خود اعمال کنند.