به گزارش اکو ایران، شورای رقابت روز گذشته دستورالعمل جدید خود برای تعیین قیمت کارخانه ای خودرو را نهایی کرد. اعضای شورای رقابت دستورالعمل خود را به مقصد ساختمان سمیه پست کردند تا مدیران صمت این دستورالعمل جدید را به شرکت های خودروساز اعلام کنند. همه منتظر هستند تا از دستورالعمل جدید قیمت خودرو رونمایی شود. شنیده ها حاکیست محصولات تولیدی شرکت های خودروساز به طور متوسط رشد قیمتی حدود 27 درصدی را تجربه خواهند کرد. این به آن معناست که قیمت برخی خودروها بیش از 27 درصد رشد خواهد کرد و قیمت برخی دیگر زیر 27 درصد رشد را به خود خواهد دید که میانگین رشد قیمتی آنها حول و حوش 27 درصد خواهد شد. پیش بینی می شود خودروهایی که کف قیمت را در بازار خودرو تشکیل می دهند با توجه به تفاضای بالایی که برای آنها وجود دارد کمترین رشد قیمت را به خود ببینند و هر چه از کف قیمتی بازار به سمت راس هرم قیمتی حرکت کنیم رشد قیمت های کارخانه ای خودرو افزایش بیشتری پیدا کند.

اعضای شورای رقابت به دنبال این هستند تا با این شیوه تعیین درصد رشد قیمت خودروها در مبدا تا حد امکان همچنان بخش بیشتری از مصرف کنندگان خودرو را یاری کنند تا به محصولات تولیدی شرکت های خودروساز دسترسی داشته باشند.

پیش تر نیز از افزایش 30 درصد تا 70 درصدی خودرو صحبت به میان آمده بود. به نظر می رسد جنانچه میانگین رشد 27 درصدی صحت داشته باشد و تایید شود بازه رشد قیمت کارخانه ای خودرو همان 30 درصد تا 70 درصد باشد.