سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت مهلت ثبت‌نام برای خرید خودروهای وارداتی تمدید شده است

امید قالیباف اعلام کرد: متقاضیان خرید خودروهای وارداتی این امکان را پیدا کردند تا برای نام نویسی اولیه تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۳ اسفند ماه به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به نشانی saleauto.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام برای محصولات برندهای جهانی خودروساز اقدام کنند.

آن طور که سخنگوی صمت می گوید همچنین در سامانه یاد شده گزینه ویرایش اطلاعات نیر فعال شده و چنانچه متقاضیان که پیش تر ثبت نام کرده اند نیازمند این هستند تا اطلاعات خود را بروزرسانی کنند می توانند با مراجعه به بخش ویرایش نسبت به تغییر اطلاعات مدنظر خود اقدام کنند.

در شرایط که سخنگوی صمت خبر از تمدید مهلت ثبت نام برای خرید خودروهای وارداتی می دهد، مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت پیش تر اعلام کرده بود زمان ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو تمدید نمی شود و متقاضیان تنها تا ساعت 18 روز پنجشنبه 11 اسفندماه 1401 فرصت دارند برای خرید خودروهای واردتی اقدام کنند.

بر اساس اطلاعت منتشر شده تا پایان روز سه شنبه 9 اسفندماه امسال حدود 51 هزار نفر در سامانه نام نویسی کردند.

اما چرا مهلت ثبت نام برای خرید محصولات برندهای جهانی خودروساز تمدید شده است؟ به نظر می رسد دلیل اول این مساله را باید در اختلال هایی جست و جو کرد که فرایند ثبت نام را مختل کرده بود. عدم آشنایی متقاضیان با روند ثبت و افزایش تدریجی بانک هایی که قابلیت افتتاح حساب وکالتی را پیدا کردند دلیل دیگری محسوب می شود. اما این احتمال هم وجود دارد که وزارت صمت با توجه به ثبت سفارش 100 هزار دستگاهی  ابتدا پیش بینی کرده تا متقاضیان بیشتری نام نویسی کنند اما حال که با ثبت نام بیش از 50 هزار نفری روبرو شده به دنبال این است تا با تمدید زمان نام نویسی امکان حضور بیشتر متقاضیان را فراهم آورد. مسدودسازی 500 میلیون تومان در حساب های وکالتی و نامشخص بودن زمان تحویل خودروها سبب شده تا خودروهای وارداتی که قرار است وارد بازار شوند به نوعی بی مشتری بمانند. چنانچه وزارت صمت شروط خرید خودرو را آسان تر می گرفت شاهد حضور گسترده تر متقاضیان بودیم.