به گزارش اکوایران، بازار سهام در معاملات روز دوشنبه شاهد تحرک و تغییر سرمایه حقیقی در معاملات سهام اخابر بود. سهام شرکت مخابرات ایران در تابلوی اصلی بازار اول بورس تهران با نماد اخبار شناخته می‌شود و ارزش بازاری در حدود 66 هزار و 420 میلیارد تومانی دارد. شرکت مخابرات ایران در روند عملیاتی خود با جریان‌های نقدی و غیر نقدی قابل پیش بینی مواجه است و به همین دلیل تحلیل‌های بنیادی این نماد در صورت ارزشیابی درست حساب‌های ترازنامه‌ای، از ارزش بالایی برخوردارند.

بازار سهام روز دوشنبه 16 بهمن ماه شاهد خروج سرمایه حقیقی از موقعیت‌های سهامی و تداوم کاهش ارزش معاملات خرد سهامی بود. روند خروج جریان پول حقیقی روز دوشنبه به نسبت روز یکشنبه تضعیف شد و تنها 2 میلیارد تومان از مالکیت‌ کد‌های حقیقی کاسته شد. یکی از نماد‌هایی که در برابر روند خروجی جریان پول حقیقی در معاملات روز گذشته مقاومت کرد؛ سهام اخابر بود.

سود فروش 267 میلیارد تومانی اخابر از پرداخت بدهی!

شرکت مخبرات ایران در انتهای معاملات سهامی روز یکشنبه گزارش افشاء اطلاعات با اهمیت گروه ب خود را در سامانه کدال منتشر کرد. شرکت مخابرات ایران در این اطلاعیه اعلام کرد که سه ملک خود را در ازای بدهی قبلی خود به شرکت بیمه بیمه معلم واگذار می‌کند. نکته قابل توجه در این پرداخت بدهی شرکت مخابرات ایران، سود شناسایی شده از فروش این دارایی‌ها است.

نتایج 5 مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله

سه ملک مورد تهاتر متعلق به استان‌های تهران، کرمانشاه و گیلان است. ملک تهران اخابر با قیمت کارشناسی شده 155 میلیارد تومانی تهاتر شده که با توجه به ارزش دفتری و هزینه‌های جانبی 20 میلیارد تومانی این ملک، سود فروش 153 میلیارد تومانی برای اخابر به همراه داشته است. ملک کرمانشاه نیز با قیمت کارشناسی 72.2 میلیارد تومانی تهاتر شده که ارزش دفتری نزدیک به 300 میلیون تومان داشته و سود فروش 71.9 میلیارد تومانی داشته است. ملک گیلان اخابر نیز با قیمت کارشناسی 42 میلیارد تومانی و ارزش دفتری 28 میلیون تومانی بیش از 41.9 میلیارد تومان سود فروش داشته است.

با این تفاسیر  شرکت مخابرات ایران در تهاتر این سه ملک با بدهی شرکت بیمه معلم، 2.3 میلیارد تومان (ارزش دفتری) از املاک خود را به قیمت 269 میلیارد تومان فروخته و 267 میلیارد تومان سود فروش شناسایی کرده است.

021116نظر مظفرالدین شاه درباره جزایر سه‌گانه