به گزارش اکوایران ، روز چهارشنبه شاخص کل بورس در ابتدای معاملات روند نزولی پیدا کرد و در نیم ساعت اول نزول کرد. اما پس از آن رو به بالا تغییر جهت داد. 

در پایان معاملات شاخص کل بورس با رشد 2 هزار و 95 واحدی به رقم یک میلیون و 689 هزار و 143 واحد رسید. 

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز در پایان معاملات 2 هزار و 539 واحد نسبت به روز سه‌شنبه بالا آمد و در رقم 526 هزار و 187 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس با رشد 67 واحدی به سطح 21 هزار و 507 واحد صعود کرد. 

بورس

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 383 نماد رشد قیمت داشتند و 261 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 59 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 41 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

ورود پول حقیقی از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت بود و 168 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام شتران اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 106 میلیارد تومان بود. پس از شتران، نمادهای شبندر، شپنا، شگل و شبریز بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. 

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نماد وپست اختصاص داشت وپس از آن نمادهای فملی، رفاه و همراه بیشترین ورود پول را داشتند.  

لیدرهای بازار

امروز نمادهای میدکو، شتران، وامید، شپنا و شتران بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای خودرو، شستا و فولاد بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.  

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، وهور و کوثر بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای دی، آریا و بپاس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شتران بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و شپنا در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، گدنا و کرمان پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات چهارشنبه، 135 نماد صف خرید داشتند و 19 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با رشد 12 درصدی به 677 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش 31 درصد کاهش یافت و 258 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد فروژ (شرکت صنایع فروآلیاژ ایران) با صف‌ خرید 194 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فروژ، نمادهای وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) و قثابت (شرکت قند ثابت خراسان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد انرژی1 اختصاص داشت و پس از انرژی1، نمادهای کویر، فماک، پلاسک و واعتبار بیشترین صف فروش را داشتند. 

 ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 16 هزار و 182 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 310 میلیارد تومان بود که 14 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش 11 درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 9 هزار و 599 میلیارد تومان رسید. 

در معاملات امروز نماد شتران (شرکت پالایش نفت تهران) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 360 میلیارد تومان بود. 

پس از شتران، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد افق رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن نمادهای شپنا و گدنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی با تعداد یک میلیارد و 744 میلیون و 818 هزار و 982 سهم در صدر قرار گرفته است. فاذر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد شتران و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس