به گزارش اکوایران، شرکت سیمان ساوه در اطلاعیه عملکرد ماهیانه شهریور که توسط سامانه کدال منتشر شد، از افزایش 17 درصدی فروش ماهانه خود به نسبت مرداد ماه پرده برداری کرد. سیمان ساوه در مرداد ماه امسال توانست با 150 میلیارد تومان فروش رشد 118 درصدی را به نسبت مرداد سال گذشته داشته باشد. در شهریورماه با افزایش 17 درصدی فروش ماهانه نسبت به مرداد، فروش 175 میلیارد و 700 میلیون تومانی برای سیمان ساوه به ثبت رسید. نرخ فروش دو محصول استراتژیک سیمان ساوه نشان می دهد که از جهت رشد نرخ نیز حمایت مناسبی در فروش ماه های سال جاری انجام شده است. قیمت سهام سیمان ساوه در دو ماه اخیر یک کانال افقی را طی کرده و به نسبت ابتدای فروردین ماه امسال می توان گفت که قیمت ساوه در این 6 ماهه بازده خنثی داشته است. صورت های مالی سه ماهه ساوه نشان می دهد که این شرکت توانایی بالایی در سودآوری خود دارد و در بهار امسال به نسبت بهار 1400 رشد 30 درصدی سود خالص را به ثبت رسانده است.

فروش ماهانه ساوه در 18 ماه اخیر

فروش ماهانه شرکت سیمان ساوه نشان می دهد که این مجموعه در روند فروش ماهیانه خود از یک جریان رو به رشد بهره می برد و در 6 ماهه سال جاری رشد قابل توجه را در فروش ماهانه خود داشته است. در 5 ماه از دو فصل گذشته از سال 1401 فروش ماهانه بیشتر از ماه شابه در سال قبل بوده است. شرکت سیمان ساوه در سال 1400 توانست هزار و 135 میلیارد تومان فروش داشته باشد و متوسط فروش ماهانه برای این شرکت در سال قبل 94.6 میلیارد تومان بوده است. در 6 ماهه سال جاری سیمان ساوه  814 میلیارد تومان فروش داشته که 55 درصد بیشتر از 525 میلیارد تومان 6 ماهه سال قبل است و در این شش ماهه متوسط فروش ماهانه به 135.6 میلیارد تومان در ماه رسیده است.

فروش ماهانه ساوه07.03

فروش شهریور ماه سال جاری برای شرکت سیمان ساوه 175 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است که به نسبت 150 میلیارد و 200 میلیون تومان فروش مرداد ماه رشد 17 درصدی داشته است و به نسبت 118 میلیارد و 300 میلیون تومان فروش شهریور 1400 نیز رشد 48 درصدی داشته است. روند فروش ماهانه به جز مقدار فروش، از نرخ فروش نیز تأثیر می گیرد. با توجه در تشابه روند رشد نرخ فروش محصولات سیمان ساوه با فروش ماهانه این شرکت میتوان نتیجه گرفت که نرخ فروش تأثیر اصلی را بر فروش ماهانه این شرکت می گذارد.

نرخ فروش داخلی ساوه07.03

نرخ فروش دو محصول استراتژیک سیمان ساوه از ابتدای سال 1400 روندی صعودی را به خود گرفته است. سیمان خاکستری برای ساوه منبع اصلی فروش داخلی محسوب می شود. این محصول در تمام 6 ماهه سال جاری نرخی بیشتر از ماه مشابه در سال قبل داشته است. نرخ فروش داخلی سیمان خاکستری در شهریور امسال 8 درصد بیشتر از شهریور سال گذشته بود در صورتی که در تیر ماه امسال 90 درصد بیشتر از تیر سال قبل بوده است. دیگر محصول استراتژیک سیمان ساوه را می توان سیمان سفید دانست که اکثر فروش صادراتی این شرکت از این محصول انجام می شود. نرخ فروش این محصول در تمام شش ماه گذشته به نسبت ماه مشابه در سال قبل بیش از 17 درصد رشد داشته است و در دو ماه اخیر با رشد قابل توجهی همراه بوده و در شهریور امسال به نسبت شهریور سال گذشته 63 درصد افزایش داشته است.

نرخ صادراتی ساوه07.03

عملکرد مالی سیمان ساوه در فصل بهار

شرکت سیمان ساوه در فصل بهار امسال عملکرد مالی مناسبی را در صورت های سود و زیان خود به جای گذاشته است. این شرکت توانسته است با افزایش فروشی که در فصل بهار امسال به نسبت بهار1400 داشته است، رشد 25.7 میلیارد تومانی در سود ناخالص خود ایجاد کند و به نسبت سود ناخالص بهار 1400 رشد 16 درصدی را در این معیار سود و زیانی ایجاد کند. هزینه های عملیاتی برای شرکت سیمان ساوه در بهار امسال کاهش 50 درصدی معادل 14.2 میلیارد تومان داشت و باعث شد تا سود عملیاتی این شرکت به رشد 31 درصدی برسد. هزینه های مالی سیمان ساوه به نسبت سایر عناوین سود و زیانی این شرکت از رقم بالایی برخوردار نیست. در نهایت سود خالص سیمان ساوه در بهار امسال 170 میلیارد تومان بوده که به نسبت سود خالص 130 میلیارد تومانی بهار 1400 رشد 30 درصدی را نشان می دهد.

عملکرد مالی ساوه07.03