به گزارش اکوایران، روند تورم مسکن در تهران دوباره صعودی شده است. این بار داده های مرکز آمار ایران در جهت تایید ارقام بانک مرکزی بوده و در تصویر اخیر خود از قاب پاییزی خبر از خیز هم سوی معاملات و قیمت ها در این بازار داشته است.

طبق داده های مرکز آمار ایران، متوسط حسابی قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی تهران در 22 منطقه این شهر برابر با 46 میلیون تومان ثبت شده که رشد بالایی را در مقایسه با ماه قبل داشته و رشد نقطه ای آن نیز رکورد قابل توجهی را به ثبت رسانده است.

خیز معاملات و قیمت در مسکن تهران

براساس داده های مرکز آمار، قیمت مسکن در تهران با 5 درصد رشد ماهانه مواجه شده و از ماه قبل به مراتب بیشتر شد.

در همین حین، شمار معاملات مسکن دراین شهر نیز، با 53 درصد افزایش به 7 هزار و 392 فقره رسیده و سیری افزایشی را به ثبت رساند.

هم سویی رشد ماهانه معاملات و قیمت در مسکن تهران در میانه پاییز 1401 اتفاقی بود که پیش از این در داده های بانک مرکزی نیز به چشم می خورد.

برخی این رویداد را ناشی از رشد تقاضا در بازار مسکن دانسته که منجر به افزایش قیمت متوسط در این شهر شده است.

اما این افزایش موجب شد تا تورم نقطه ای در این منطقه نیز به حداکثر خود در بازه 17 ماهه برسد.

رکوردزنی تورم مسکن تهران در آبان 1401

طبق داده های منتشر شده در خصوص مسکن تهران در آبان ماه امسال، قیمت متوسط خرید و فروش هر متر مربع آپارتمان مسکونی در این شهر برابر با 46 میلیون تومان بوده که شاخص قیمت آن نسبت به موقعیت مشابه خود در سال گذشته، 50 درصد بیشتر شده است.

این بیشترین تورم مسکن در این مقطع شمرده می شود که در ادامه روند صعودی این شاخص در ماه های قبل بوده است.

این در حالی است که در فروردین ماه سال 1400 تورم نقطه ای مسکن تهران مرز 80 درصد را لمس کرده و مسیری نزولی را در ماه های بعد رقم زده بود. پس از آن که کف تورم نقطه ای مسکن در آبان پارسال رقم خورد دوباره این شاخص صعودی شده و اکنون به بالاترین سطح خود از تیر سال گذشته تاکنون رسیده است.

تورم