به گزارش اکوایران؛ سرپرست معاونت برنامه‌ریزی آموزش و پرورش با اعلام اینکه ادارات مناطق و شهرستان‌های آموزش و پرورش تا ساعت ۱۸ امروز فرصت دارند نسبت به صدور حکم رتبه‌بندی معلمان جهت دریافت «مزایای رتبه آموزشیار معلم» اقدام کنند، گفته که قرار است در این مرحله و برای آبان ماه، حکم آموزشیار معلم را برای همه معلمان صادر کنیم. بعد از صدور این احکام یعنی بلافاصله از فردا صبح، صدور احکام قطعی را آغاز می‌کنیم.

صادق ستاری‌فرد خبر داده که تا ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه امروز حکم آموزشیار معلم برای  ۷۱۵ هزار نفر و حکم ترمیم حقوق برای ۹۰۰ هزار نفر از پرسنل صادر شده است و هر دو افزایش، با همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه در همین ماه پرداخت می‌شود.

او در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرده که امور اداری مناطق حتما تا ساعت ۱۸ امروز نسبت به باقی مانده صدور احکام و ترمیم حقوق اقدام کنند.

به گفته سرپرست معاونت برنامه‌ریزی آموزش و پرورش، امروز صدور احکام بسته و برای خزانه ارسال می‌شود تا با همکاری سازمان برنامه و بودجه در این ماه هم ترمیم حقوق و هم مزایای آموزشیار معلم برای مشمولان پرداخت شود.

زمان اجرای کامل رتبه بندی معلمان

امروز نیز رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفته، طرح رتبه‌بندی معلمان بسیار زمان بر است، اما تلاش می‌کنیم در طول مدت سه تا چهار ماه این کار به سرانجام برسد.

مصطفی بابایی سارویی که به خراسان جنوبی سفر کرده اظهار کرده که در زمینه رفاه فرهنگیان یک بیمه کارآمد جایگزین بیمه سابق شده است و در بیمه جدید دو سوم حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

او با اشاره به مطالبه فرهنگیان از ماه آذر 1390، تصریح کرده که احکام بیش از ۹۰ درصد معلمان برای رتبه بندی صادر شده و در مجموع ۸۵۰ هزار معلم در سطح کشور مشمول طرح رتبه‌بندی قرار می‌گیرند.

 قرار است افزایش حقوق معلمان از 31 ماه شهریور 1400 اعمال شود و به گفته یوسف نوری با اجرای رتبه‌بندی، مبلغ دو میلیون و 300 هزار تومان به‌طور میانگین به حقوق این افراد اضافه خواهد شد. 

براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، اعتبار رتبه‌بندی معلمان 38 همت(38 هزار میلیارد تومان) است.