به گزارش اکوایران؛ یکشنبه 24 ماه مهر کلیات لایحه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری در مجلس تصویب شد که سرانجام دیروز شورای نگهبان این افزایش حقوق را تایید کرد. 

به گفته طحان نظیف، شورای نگهبان مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری را بررسی و تأیید کرد.

روز پنجشنبه نیز معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام کرده بود، لایحه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی بعد از تایید نهایی از اول مهر اجرایی می شود.

براساس گفته های سید محمد حسینی، افزایش حقوق بین 5 تا 20 درصد است که برای برخی مشاغل مثل نیروهای نظامی این افزایش 20 درصد و برای برخی از مشاغل دیگر کمتر خواهد بود. 

در حالی که قرار بود افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی از ماه آبان اجرایی شود و معوقه افزایش حقوق ماه مهر نیز این ماه پرداخت شود، دیشب یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در یک برنامه تلویزیونی از تعویق این افزایش حقوق خبر داد. 

براساس اظهارات جبار کوچکی نژاد، با توجه به اینکه در ماه آبان هستیم دولت در این ماه نمی تواند افزایش حقوق را اعمال کند و در ماه آذر افزایش حقوق دو ماه قبل را نیز پرداخت می کند. 

به گفته نماینده رشت و خمام در مجلس، قرار است مبلغ یک میلیون و 50 هزار تومان به اضافه امتیازی که مجلس آن را پذیرفت به حقوق شاغلان و و ۹۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شود، عائله مندی 50 درصد رشد و حق اولاد نیز 100 درصد افزایش پیدا می کند.