به گزارش اکوایران، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفته «قطع اینترنت در حوزه برگزاری کنکور یکی از راه‌حل‌های موجود است. مطمئن هستم که مردم قطع اینترنت را می‌پذیرند، چراکه سرنوشت فرزندانمان در گرو کنکور است.»

بر اساس گزارش ایسنا،محمدعلی زلفی‌گل ابراز عقیده کرده که با توجه به تعداد زیاد داوطلبان، مردم با سعه صدر در زمان برگزاری آزمون سراسری با ما همکاری لازم را خواهند داشت.

او همچنین گفت: می‌خواهیم با نظارت بیشتر یک محیط امن برای برگزاری کنکور فراهم کنیم تا داوطلبان با نظارت بیشتر در حوزه کنکور، در کمال آرامش و آسایش به رقابت علمی بپردازند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به راهکار دیگری هم برای بالا بردن امنیت و سلامت کنکور اشاره کرده اما توضیح نداده که چرا از همین راه قرار نیست استفاده شود و به جای آن تصمیم به قطع اینترنت گرفته شده است. او گفته: یک راه حل دیگر این است که از تجهیزات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های امتحانی استفاده و تلاش کنیم تا داوطلبان در یک شرایط امن در آزمون سراسری شرکت کنند.

صبح چهارشنبه معاون سازمان سنجش گفته بود قرار است اینترنت در روزهای برگزاری کنکور به طور سراسری قطع شود اما ساعاتی پس از آن وزیر علوم گفته بود که اینترنت در زمان برگزاری کنکور و در مناطقی که حوزه امتحانی هستند قطع می‌شود.

با توجه به گستردگی حوزه‌های امتحانی در کنکور سراسری، بعید نیست در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی اینترنت مناطق زیادی قطع یا مختل خواهد شد.