البته تا همینجای کار هم مشکلات یکی پشت دیگری در حال صف کشیدن است، از نوع واکسن هایی که قرار است تزریق شود تا ابهام در لیست مراکز اعلام شده. فهرست پایگاه‌های سلامت اعلام‌شده، هنوز مورد تأیید مراجع رسمی ازجمله وزارت بهداشت قرار نگرفته.

 

دور دوم واکسیناسیون اینبار برای بالای ۶۰ ساله ها

بعد از دور اول واکسیناسیون که شامل افراد با بیماری زمینه ای بود اینبار نوبت به افراد بالای ۶۰ سال رسیده.

برای واکسیناسیون این افراد لازم است یکی از افراد خانواده با کدملی فرد سالمند به مراکز اعلام شده مراجعه کند. پس از ثبت نام، از طریق شماره ۴۰۳۰ برای نوبت تزریق واکسن با این افراد تماس گرفته میشود.

البته تا همینجای کار هم مشکلات یکی پشت دیگری در حال صف کشیدن است، از نوع واکسن هایی که قرار است تزریق شود تا ابهام در لیست مراکز اعلام شده. فهرست پایگاه‌های سلامت اعلام‌شده، هنوز مورد تأیید مراجع رسمی ازجمله وزارت بهداشت قرار نگرفته و گفته می‌شود معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی اقدام به انتشار این فهرست کرده‌اند. در حالی که بعضی منابع خبری از جعلی بودن این لیست ها خبر میداد اما گزارشات میدانی خبر از صفوف ثبت نام در این مراکز میدهد. سوال اینجاست در این شرایط بحرانی مخصوصا در کلانشهر تهران چرا ثبت نام حضوری است؟ تلفن ها پاسخگو نیستند و ثبت نام غیرحضوری نیست و همین موجب تشکیل صفوف طویل پشت درب مراکز اعلام شده است. سوالات بسیاری نیز بی پاسخ مانده، واکسن ها کوبایی، روسی، چینی یا ایرانی است؟ و زمان تزریق کی است؟ همچنین چندان اطلاعی از سایر استان ها در دسترس نیست، گویا پیگیری واکسن دور دوم در تهران جدی تر است.

واکسیناسیون ملی در ۴ فاز انجام میشود، فاز اول کادر درمان و بیماران پرخطر، دوم سالمندان، سوم سربازخانه ها و زندان ها و در فاز اخر افراد بالای ۱۸ سال. همچنین در روزهای اخیر اعلام شد که بخش خصوصی هم قرار است در این حوزه ورود کند، واکسن های ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزارتومانی که کارفرمایان باید تهیه کنند و به کارگران بدهند.