رپرتاژ آگهی: حالا چرا تورهای زمینی قشم آن‌قدر طرفدار دارند؟ دلیل اصلی این موضوع وجود جذابیت و شگفتی‌های طبیعی جزیره است که همگان را شگفت‌زده کرده است. موضوع بعدی اینکه باتوجه‌به فاصله زیاد جاذبه‌های توریستی قشم از هم، باعث شده است که گردشگران ترجیح بدهند در سفر به قشم با ماشین شخصی خود راهی این مقصد شوند. قشم دیدنی و جذاب یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در ایران است و اگر تا به امروز فرصتی ایجاد نشده که به این منطقه گردشگری بروید، تعطیلات نوروز بهترین زمان برای تجربه سفر به قشم به شمار می‌رود.

مطمئناً سؤالات زیادی ذهنتان را مشغول کرده است؛ برای مثال اینکه چگونه سفری جذاب و برنامه‌ریزی‌شده را برنامه‌ریزی کنید و یا اینکه بهتر است اقدام به خرید تور قشم کنید و با تور سفر کنید؛ یا به‌صورت انفرادی با اتومبیل شخصی خود راهی مسافرت شوید.  در ادامه این مطلب قصد داریم به تک‌تک سؤالات شما پاسخگو باشیم؛ همراه ما باشید.

بهترین روش سفر به قشم با ماشین شخصی

بهترین روش سفر به قشم با ماشین شخصی

اگر قصد دارید با اتومبیل خود راهی سفر به قشم شوید، ابتدا می‌بایستی به شهر بندرعباس بروید و سپس از آنجا وارد «بندر پل» شوید؛ آن وقت می‌توانید با استفاده از شناورهای دریایی در بنادر مختلف جزیره، اتومبیل‌ شخصیتان را همراه بیاورید. لندیگراف‌ها یا همان لندینگ‌کرافت‌ها، در واقع به‌عنوان شناورهای دریایی شناخته می‌شوند که از آن‌ها برای نقل‌وانتقال و جابه‌جایی ماشین‌ها استفاده می‌شود. باتوجه‌به اینکه قشم یک جزیره محسوب می‌گردد و دسترسی جاده‌ای به آن غیرممکن است، برای سفر به قشم با ماشین شخصی، تنها گزینه‌ای که پیشنهاد می‌شود، استفاده از همین لندیگراف خواهد بود.

حرکت از بندرعباس به قشم 

راحت‌ترین گذرگاه دریایی مابین شهر بندرعباس و جزیره زیبای قشم، گذر از اسکله پل به سمت اسکله لافت است؛ خوشبختانه این شناورهای غول‌پیکر دریایی در تمام طول هفته، بین بندرگاه بندرعباس و قشم در رفت‌وآمد هستند. مهم است بدانید نخستین لندیگراف از بندر پل در ساعت شش صبح، بندر لافت را ترک می‌کند و آخرین ساعت حرکت این شناورها هم یازده شب می‌باشد.

در نظر داشته باشید که ساعات حرکت این شناورها از جزیره قشم به شهر زیبای بندرعباس، از 6 صبح تا 10 شب فعالیت دارند و اینکه هر دو ساعت یک‌بار، یک لندیگراف‌ها به سمت جزیره حرکت می‌کنند. این را هم در نظر داشته باشید که در روزهای طوفانی، این اسکله‌ها تعطیل هستند و بردن ماشین از طریق لندیگراف‌ها امکان‌پذیر نمی‎باشد؛ به همین علت حتماً قبل از برنامه‌ریزی سفرتان، وضعیت آب‌وهوا را بررسی نمایید.

هزینه سفر به قشم با ماشین شخصی چقدر است؟

قبل از اینکه در خصوص حمل اتومبیل به جزیره قشم صحبت کنیم، باید بدانیم چه هزینه‌ای را باید پرداخت کنیم و مهم‌تر اینکه در سفر به قشم با خودروی شخصی، چه هزینه‌هایی را باید برآورد کنیم. در ادامه این مطلب این مخارج را به‌صورت حدودی بیان خواهیم کرد:

  1. هزینه عوارضی جاده‌ها

  2. هزینه بنزین

  3. هزینه لندیگراف - قایق و اتوبوس دریایی

  4. هزینه اقامت

  5. هزینه خوردوخوراک

در نظر داشته باشید که بنا به نوع وسیله نقلیه انتخابی، فاصله تا مقصد، سلیقه و بودجه شما برای انتخاب محل اقامت و در نهایت خوردوخوراک، می‌توانید میزان دقیق هزینه سفر به قشم را برآورد نمایید.

هزینه حمل خودرو به قشم در سال ۱۴۰۲

هزینه حمل‌ونقل یک خودروی سواری به جزیره قشم در سال ۱۴۰۲ به‌وسیله کشتی‌های بزرگ یا لندیگراف‌ها، می‌بایستی مبلغی حدوداً ۲,۸۰۰,۰۰۰ ریال در مسیر رفت و ۱,۱۰۰,۰۰۰ ریال در مسیر برگشت از بندر لافت به بندر پل پرداخت نمایید. جهت اطلاع از قیمت درست عوارضی و نرخ سایر وسایل نقلیه می‌توانید با شماره‌تلفن‌های اسکله تماس بگیرید و همچنین در نظر داشته باشید که هزینه انتقال خودرو با لندیگراف در بعضی فصول شلوغ سال متغیر است.

چه قطارهایی حمل ماشین را به جزیره قشم انجام می‌دهند؟

چه قطارهایی حمل ماشین را به جزیره قشم انجام می‌دهند؟

مصادف با فرارسیدن ایام عید نوروز و همچنین آغاز تعطیلات تابستانی، بسیاری از مسافران ایرانی ترجیح می‌دهند که راهی سفر به قشم با خودرو شخصی خود با قطار شوند. برای اطلاع از اینکه چه قطارهایی وظیفه حمل خودرو به قشم را دارند، باید به صفحه اصلی سامانه فروش بلیط قطار رجا بروید و سپس در پنل خرید بلیت قطار، وارد قسمت خرید "بلیت حمل خودرو" شوید.

اگر تصمیمتان برای همراه بردن خودرو با قطار به قشم قطعی است، جدا از تهیه بلیت برای خود، باید برای حمل‌و‌نقل ماشینتان با قطار نیز بلیت جداگانه خریداری نمایید. خوشبختانه امکان حمل خودرو با قطار، در تمام مسیرهای ریلی کشور وجود دارد و هزینه حمل ماشین با قطار بستگی به مسیر حرکتی شما دارد. در آخر مهم است بدانید قیمت بلیت حمل خودرو با قطار مثل بلیت معمولی قطار است.

مسافت تهران تا قشم با ماشین چقدر است؟

فاصله تهران تا قشم با ماشین شخصی چیزی بالغ بر ۱۴۰۰ کیلومتر است. این را هم در نظر داشته باشید که برای سفر به این جزیره از تهران، امکان انتخاب مسیرهای مختلفی را خواهید داشت که باتوجه‌به ترجیحات خود می‌توانید یک مسیر را انتخاب کنید.

مدت‌زمان حمل ماشین تا قشم با قطار، دقیقاً به فاصله ریلی شهر محل سکونتتان تا راه‌آهن بندرعباس بستگی دارد؛ برای مثال مسافرت تهران تا قشم بالغ بر ۲۱ ساعت برآور می‌شود، از شهر اصفهان تا قشم چیزی در حدود ۱۶ ساعت و از مشهد تا قشم ۲۰ ساعت در مسیر هستید.

مدارک لازم برای حمل خودروی شخصی به قشم

اگر تصمیمتان برای سفر به قشم با ماشین شخصی قطعی است، باید جهت ورود به جزیره مدارک موردنیاز و ضروری را همراهتان داشته باشید؛ زیرا درست بعد از رسیدگی و تأیید مدارک، مجوز ورود به جزیره قشم برای شما صادر می‌شود. این مدارک شامل موارد زیر است:

  1. کارت ماشین

  2. مدارک شناسایی مالک خودرو

  3. گواهینامه

  4. مدارک بیمه‌نامه ماشین

  5. برگه معاینه فنی معتبر

این را هم بدانید که هروقت مجوز ورود و تردد با ماشین شخصی را دریافت کردید، حتماً این برگه را در بازه زمانی اقامتتان در جایی امن نگه دارید تا در صورت لزوم بتوانید آن‌ها را ارائه کنید.

شرایط و ساعت تحویل خودرو به‌قطار

شرایط و ساعت تحویل خودرو به‌قطار

شرایط و بازه زمانی تحویل خودرو با قطار به سمت جزیره قشم از تهران به‌صورت زیر است:

  • ساعت حرکت، بر روی بلیت حمل خودرو با قطار مشخص شده است؛ به این صورت که شروع بارگیری خودروها، از بازه زمانی 8 صبح همان روز، آغاز می‌شود. این موضوع را هم بدانید که ماشین‌ها باید در ساعات تعیین‌شده اداری و دقیقاً در ساعت‌های اولیه مشخص شده، تحویل راه‌آهن بشوند.

  • اگر در ساعات اولیه صبح، قطار حرکت می‌کند، می‌بایستی ماشینتان را درست یک روز قبل از حرکت، به راه‌آهن تحویل بدهید. (جهت اطلاعات دقیق‌تر، این موضوع را از طریق ایستگاه مبدأ پیگیری کنید)

  • اگر تصمیم دارید ماشین خود را نیز از ایستگاه راه‌آهن تهران به سمت قشم ببرید، باید بلیط بردن خودرو شما را در مسیر دوم، با یک روز فاصله از روز ورود قطار به تهران صادر شود. برای مثال در مسیر تبریز - کرمان، درصورتی‌که ورود قطار حمل خودرو از تبریز به تهران، بامداد روز دوشنبه باشد، باید بلیت تهران - کرمان برای روز سه‌شنبه صادر شود.

قوانین ورود خودرو به قشم

در نظر داشته باشید که خوشبختانه برای ورود به قشم با ماشین شخصی خودتان از مسیر دریایی، هیچ‌گونه شرایط و قوانینی وجود ندارد؛ البته در جریان باشید که اگر آب‌وهوا مساعد باشد، می‌توانید ماشین خود را با استفاده از لندیگراف‌ها به قشم بیاورید. طبیعتاً باتوجه‌به بارندگی و وقوع طوفان در دریا اسکله‌ها و لندیگراف‌ها تعطیل می‌شوند.

همچنین، برای واردکردن ماشین شخصی به جزیره قشم، باید اتومبیل شما دارای پلاک سالم و بدون خط‌خوردگی و بدون تصادف باشد؛ چون احتمال توقیف ماشین‌های مشکل‌دار وجود دارد. اگر قانون راهنمایی‌ورانندگی را کاملا رعایت کنید و همچنین مدارک خودرو شخصی‌ ارائه شده تکمیل باشد، خوشبختانه مشکلی برای ورود به جزیره قشم نخواهید داشت. در آخر در طی مسیر دریایی به قشم با لندیگراف‌ها حتماً به توصیه‌های ایمنی متصدیان کشتی دقت نمایید.

جمع‌بندی

سفر به قشم با ماشین شخصی تجربیات لذت‌بخش و متفاوتی برایتان رقم خواهد زد؛ البته سفر به این جزیره شگفت‌انگیز به هر روشی که باشد تماماً زیبایی، هیجان، جذابیت، رنگ و تنوع را برایتان به همراه خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم تردید را کنار بگذارید و هرچه سریع‌تر برای سفری خاطره‌انگیز و جذاب برنامه‌ریزی کنید.

برای سفر به جزیره زیبای قشم، گزینه‌های مختلفی همچون سفر هوایی، سفر زمینی، سفر با تور و سفر به قشم با ماشین شخصی برایتان مهیاست که می‌توانید باتوجه‌به سلیقه، زمان و بودجه خود بهترین روش سفر را انتخاب نمایید. به همین دلیل در این مطلب به بررسی تمام آن چیزی که باید از سفر به جزیره قشم با ماشین شخصی بدانید پرداختیم؛ بنابراین اگر تصمیم دارید به این روش سفر کنید پیشنهاد ما این است با مشاوران سفر آژانس مسافرتی نامی گشت تماس حاصل نمایید.