به گزارش اکوایران، نوسانان بازار خرید و فروش مسکن و به نوعی بالا و پایین شدن لحظه ای قیمت ها اتفاق نادری را رقم زده است به طوریکه به گفته برخی مشاوران املاک این نوسانات باعث پشیمانی برخی فروشندگان سر قرار با خریدار می شود.

مشاهدات میدانی نیز نشان می دهد، برخی خریداران بعد از تفاهم کلامی و اولیه با فروشندگان، در زمان انعقاد قرارداد با پشیمانی فروشنده مواجه می شوند.

بررسی علت این موضوع حکایت از آن دارد که این گروه از فروشندگان عمدتا قصد تبدیل به احسن ملک خود را دارند و پس از مواجه شدن با قمیت های لحظه ای ملک در بازار، به دلیل هراس از احتمال افزایش قیمت ملک جدید و عدم توان خرید مسکن با فروش ملک فعلی خود، با وجود توافق قطعی با خریدار اما از فروش ملک خود منصرف می شوند.

برخی مشاوران املاک در سطح شهر نیز با تایید این موضوع، بر این باورند، این اتفاق در سال های اخیر با افزایش قیمت ها رخ داده اما امسال به دلیل تورم انتظاری فروشندگان، بیش از گذشته شاهد چنین اتفاقی در بازار هستیم.

این موضوع باعث شده تا فروشندگانی که در نظر دارند با فروش ملک فعلی خود، ملک جدیدی خریداری کنند، پیش از فروش ملک، نسبت به قرار قطعی خرید جدید اقدام کنند و تا جای ممکن، فروش ملک قبلی و خرید ملک جدید را همزمان کنند.