به گزارش اکو ایران، هزینه متوسط خرید و فروش مسکن تهران در بهمن ماه امسال به ازای هر متر مربع آپارتمان مسکونی به 33 میلیون و 56 هزار تومان رسید. 

مقایسه رشد نقطه ای این قیمت با آمار سال های گذشته نشان می دهد این کمترین رشد سالانه در مسکن در چهار سال اخیر بوده است.

رشد 0.36 درصدی هزینه مسکن تهران

طبق آمارهای بانک مرکزی هزینه مسکن به ازای یک متر مربع آپارتمان مسکونی در تهران برابر با 33 میلیون و 56 هزار تومان به ثبت رسیده و از ماه گذشته 0.36 واحد درصد بیشتر شد.

مقایسه هزینه مسکن در این ماه با موقعیت مشابه خود درسال گذشته نشان می دهد رشد نقطه ای متوسط قیمت در تهران برابر با 16.44 درصد برآورد شده است.

طبق بررسی های آماری در سال های اخیر مشاهده می شود این کمترین رشد نقطه ای متوسط قیمت مسکن تهران در 4 سال گذشته بوده است. به عبارت دیگر خرید خانه درتهران در مقایسه با سال قبل کمترین افزایش را در میان تمام ماه های 4 سال اخیر داشته است.

رشد 117 درصدی معاملات در تهران

آمار دیگری که در این باره اهمیت بسزایی دارد تعداد معاملات در هر مقطع است. این شاخص در دومین ماه زمستانی در سال 1400 درتهران برابر با 8 هزار و 532 فقره بوده که در مقایسه با ماه قبل 13 درصد افت داشته است.

اما مقایسه تعداد معاملات انجام شده دراین ماه با موقعیت مشابه خود در سال گذشته نشان می دهد رشد معاملات در شهر تهران برابر با 117.8 درصد ثبت شده و برای سومین ماه متوالی رشدی فراتر از 100 درصدی داشته است.

مشاهده سطح معاملات در سال های اخیر نشان دهنده آن است که مهمترین دلیل در افزایش نقطه ای بالای معاملات در این ماه می تواند ریشه در افت قابل توجه معامله در سال گذشته داشته باشد.

رکوردهای قیمت مسکن در مناطق تهران در بهمن

در بخش دیگری از گزارشی که بانک مرکزی درخصوص تغییرات قیمت مسکن در تهران به صورت ماهانه منتشر می کند می توان قیمت مناطق 22 گانه تهران را در هر ماه به تفکیک مورد ارزیابی قرار داد.

در آمارهای این بخش مشاهده می شود منطقه 1  همچنان در صدر قیمت ها قرار داشته و هر متر مربع آپارتمان مسکونی در بهمن قیمتی معادل با 70 میلیون تومان به طورمتوسط داشته است.

درمقابل منطقه بیست تهران کمترین ارزش قیمت معاملات را به طور میانگین دراین ماه ثبت کرده که برابر با تقریبا 17 میلیون تومان به ازای هر مترمربع آپارتمان مسکونی، برآورد شده است.

مسکن