به گزارش اکوایران، پس از دور اول انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین در 22 اکتبر، تظاهراتی در حمایت از خاویر مایلی، نامزد راست افراطی نوپا، یک شاهراه بزرگ در مرکز شهر بوئنوس آیرس را بست. شرکت کنندگان پرچم «روی من پا نگذار» و بنرهایی را که غرش یک شیر را نشان می‌داد، تکان می‌دادند، که به نوعی علامت تجاری برای مایلی تبدیل شده است - که هم یال آشفته و هم قول او برای مقابله با آنچه او «طبقه سیاسی» آرژانتین می‌نامد، را تداعی می‌کند.

مایلی، یک «آنارکو-کاپیتالیست» خودخوانده که با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق برزیل مقایسه می‌شود، در دور دوم انتخابات در 19 نوامبر در برابر وزیر اقتصاد چپ میانه آرژانتین، سرجیو ماسا، پیروز شد. پیروزی مایلی آنچه را که آرژانتینی‌ها «لا گریتا» یا «شکاف» می‌نامند را بر هم زد - چرخه سنتی رقابت سیاسی قطبی شده که طی آن چپ‌های میانه و راست میانه کشور برای کنترل نهادهای حاکمیتی رقابت می‌کنند.

به نوشته فارن‌پالیسی، صعود مایلی از یک اقتصاددان لیبرتارین به نماینده یک دوره‌ای کنگره و اکنون رئیس جمهور سریع السیر بود. مایلی موفقیت خود را تا حد زیادی مدیون رسانه‌های اجتماعی و رای دهندگان جوانی است که از آن استفاده می‌کنند.

مشروح این گزارش را این‌جا بخوانید